2011-04-25  23:18:04

Dag 1

Presentera mig och min häst.

Jag heter Heidi, som ni säkert vet. Jag bor i Alingsås, en liten stad utanför Göteborg. Jag är 19 år och tog studenten förra året. Och nu är jag arbetslös, fast jobbar ganska ofta ändå, som vikarie alltså.

På min fritid är jag såklart helst i stallet! Jag har ridit sen jag var 9 år, och sen dess har jag varit en äkta hästnörd i vått och torrt. Hästar är det jag brinner för och jag lägger oftast ner hela min själ i det jag gör.
Jag tävlar i hoppning och det är det jag satsar på.
Jag är en tävlingsinriktad person med ambitioner och tydliga mål inom ridsporten.
Jag har tävlat upp till LB hoppning med C- och D-ponny med jättefina resultat och så har jag tävlat två olika storhästar också, även dom med bra resultat upp till 1 m.

Förövrigt är jag en väldigt glad och trevlig person mot allt och alla. Mot folk som jag tycker det passar sig att vara snäll och trevlig mot menar jag då.
Och jag trivs som bäst i stallet vilket ni kanske förstår, men det är kul att umgås med vännerna, festa och shoppa också såklart!





"Min" häst heter Faune Apache. Men jag kallar honom för Appe. Han är alltså inte min häst, men det är honom som jag rider mest, tränar med och ska även börja tävla med när vi börjar bli redo.

Han är ett engelskt fullblod på ca. 170 cm i mkh, född 2004. Han är e. Funambule ue. Spectacular Tide.

Han är en väldigt snäll häst oftast, förutom att han är lite grinig i boxen... Han är mjuk och välriden. Han har en bra takt och en väldigt god balans i sig själv. Sen har han stora gångarter och är hur skön som helst att rida på.

Han hoppar väldigt väl med bra teknik, men han är inte jättemycket hoppad för sina 7 år. Vi har haft lite problem med hoppningen då han har vart väldigt vinglig (inte så konstigt med tanke på att han inte var hoppad så mycket), hoppat in i hinderstöden, stoppat när det blivit lite högre, och stått emot en del och inte hittat suget mot hindrerna.
Men nu de senaste veckorna har han förändrats helt! Han har ju fått upp hullet och fått lite muskler, styrka och kondition så nu börjar han bli piggare vid hoppningen och den övriga ridningen och han har fått upp ett sug mot hindrerna vilket gör att han inte står emot, eller vinglar och hoppar in i hinderstöden. Så det känns himla bra att det går framåt!

Vi har tänkt göra våran tävlingsdebut i sommar någongång och det ska bli jätteroligt! Har tänkt att åka dit där det finns stor utomhusbana som själva tävlingsbanan är på, och så gärna gräs, det känns bra att göra debuten på gräs för hästarna gillar det oftast, större ytor och så får man upp en bättre galopp och allt! Då har jag iaf tänkt att vi hoppar 90-100 cm. Och jag lääängtar!

Han är min lilla bebis, drömhästen!



Anonym
PUBLICERAT: 2011-04-27, 18:13:24

Om du behöver nåt jobb så kan du väl jobba på östlyckeskolan som vikarie? det är bra att va vikarie där och det är klasscafe ofta haha:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: