2011-04-01  21:27:49

Galna hästar...

I dag har jag varit i stallet en sväng, red ut på Niko tillsammans med Annika och Trulle. Alltså shit... Jag är inte något jättefan av uteritter egentligen men det här var verkligen det värsta, haha. Ni som någon gång ridit ut med mig vet att jag är lite harig av mig, antar att det sitter i sen jag var tre år och blev avskickad ute i skogen och fick åka ambuland med kraftig hjärnskakning och grejer. Det har förstås blivit bättre med åren, när jag var liten hatade jag det verkligen, haha.

I alla fall så skulle vi ut i skogen med småpojkarna i dag och ja... Uteritt på en skogstokig 6-åring som stått några dagar + en lite nervig 4-åring var väl inte det roligaste jag gjort, haha. Men Niko är så söt så det är honom förlåtet!

1. Skrittar mot skogen, möter en skåpbil. Trulle som egentligen är trafiksäker får tokspel bara för sakens skull och hoppar ut på åkern bredvid, Niko blir förstås lika rädd och följer efter.

2. Precis när man kommit in i skogen så behöver man ta sig över en liten bäck, som dagen till ära var något bredare än vanligt pga. snösmältningen. Trulle får tokspel igen och hoppar över och springer iväg en bit och stackars Niko blir ensam kvar! Den lille stackaren är rädd för vatten och vet inte vad han ska ta sig till. Till slut bestämmer han sig för att ta ett rådjurshopp rakt upp i luften, lyckas trampa i vattnet med bakhovarna och tycker förstås att det är superobehagligt. Drar en bockrusch till Trulle...

3. Bebis som han är har han inte superkoll på benen och på något vänster så lyckas han snubbla och hamna på knä, inget konstigt med det - men så blir han stående! Haha, cp-häst! Så liten och så korkad... Han såg verkligen blåst ut där han stod och tyckte synd om sig själv... Pucko! Efter ett tag tog han sig i alla fall upp och så var det inte mer med det.

I övrigt gick det bra, hästarna var väldigt pigga och glada och det är ju alltid kul! Skrittade och travade bara då Trulle stått några dagar. Ska nog ut och rida igenom killarna till helgen också om tiden finns. Hade gärna tagit hem Nikopiko till Alingsås, är verkligen helt såld på den hästen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: