2011-04-07  11:32:54

Kadoor


Det var någon som ville att jag skulle berätta lite mer om Kadoor som jag ridit en del det senaste och visst kan jag det! Kadoor är en dansk valack (knabstruperkorsning) född 1997, han är tävlad tom. 1 m hoppning. Han står uppe på Alingsås Ryttarsällskap och jag har ridit honom lite till och från sedan -07 typ. Han var tänkt som min övergångshäst ett tag faktiskt och jag har hoppat lite clear rounder på honom.

Kadoor är en väldigt snäll häst, men man måste aktivera honom och få honom på bra humör för att han ska sköta sina uppgifter ordentligt, annars kan han vara v ä l d i g t loj och slö. Han kan även göra riktigt "kärringstopp" mitt i traven/galoppen om man inte håller honom aktiverad precis hela tiden, men gör man det bara från start och berömmer honom när han är duktig så brukar det gå bra!

Han har faktiskt en riktigt fin hoppteknik, måste filma/fota någon gång så att ni får se. Ärligt talat så har jag aldrig sett en prickig häst utan grym teknik (framförallt fram), vet inte vad det är som gör det, haha! Han är riktigt go att hoppa med om man bara får lite fart i honom, är inte tittig för fem öre och gör alltid sitt bästa även om man som ryttare missar lite och ger honom ett dåligt läge.

I dressyren så kan han en hel del, men han smiter gärna undan arbete om han kan, så där får man passa upp på honom! Hur som haver så trivs jag väldigt bra med honom och har alltid gjort, även om jag föredrar pigga och känsliga hästar, men kämpar man bara så kan man rida Kadoor till ungefär den hästen man vill ha, han är rätt formbar. Ska rida honom nu ett tag framöver, sedan får vi se vart det leder!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-04-07, 12:49:51

vad roligt :D han verkar vara jättetrevlig, ser framemot att höra mer om er och se bilder :)


anna werner
PUBLICERAT: 2011-04-07, 13:34:25 | URL: http://annawerner.blogg.se/

Vad söt han är!


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-07, 15:42:45 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

SV (Heidi): haha viklen märklig inriktning på ett bfprogram! hur kom det sig?


ellen
PUBLICERAT: 2011-04-08, 15:57:29 | URL: http://kuuungarnaa.blogg.se/

Kul! Söt är han iallafall :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: