2011-04-04  21:51:58

Lycka eller framgång?

Jag skrev ett inlägg för någon vecka sen, att jag tappat lusten till tävling och allt det där. Efter att jag var tvungen att gå över till storhäst. Då var det några som skrev att det mesta hängde nog på vilken häst man har...

Appe kanske inte är rätt för mig även om jag vill tro det. För jag har faktiskt ingen lust att utveckla Appe och börja tävla med honom. För han gör mig inte glad på något sätt. Jag gillar när jag kan få känna mig lycklig med den hästen jag rider, kunna rida med ett leende, ett leende som håller i sig ändå tills jag går och lägger mig. Med Madam hade jag det där. Lyckan. Jag var glad, och jag såg fram emot träningarna. Jag gör inte det nu. Det är dött inom mig, det är inte så jag vill att det ska kännas. Det är fel.

Någonstans tappade jag bort mig på vägen... Jag trodde att jag ville komma långt och satsa på Appe. Jag trodde att jag ville utbilda en häst, en häst med mer kapacitet och bättre gångarter. En "bra" häst. Men vad ska jag med en bra häst till om det inte gör mig lycklig. Allt jag vill ha är Madam. Jag förlorade mig själv för ett tag, gav upp det, och nu är det borta. Jag får henne inte tillbaka.

Jag kanske inte är så himla tävlingsinriktad. Jag skiter i allt de där när jag tänker på Madam, jag skulle kunna stanna på 1 meter hela mitt liv om det var så, för henne. Allt för henne. Tävla högt och komma långt, eller rida i lägre klasser och vara jävligt lycklig. Jag vet vad jag väljer.

Jag älskar Madam med hennes korta små steg, dåliga frambensteknik och henne vilja.
Mer än vad jag älskar Appe, med hans underbara gångarer och fina hoppteknik. Han har inte samma vilja. Han utstrålar inte samma glädje som Madam, han har ingen lycka som smittar av sig. Det har Madam, hon har allt.

Hon har mitt hjärta.

Lycka eller framgång?
Vissa kan få båda i samma häst. Men inte jag. Lyckan är Madam. Framgången är Appe.
Och jag kan inte få båda. Jag kan bara få Appe. Och det vill jag inte längre.'

Min lycka. Mitt ljus. Mitt allt.
Soulsister.


hanna
PUBLICERAT: 2011-04-05, 12:29:02 | URL: http://hannanorberg.blogg.se/

Men om det går bra för mig med Malvija så kan du säkert få ta över Christa från mig och tävla och träna henne för har faktist inte tid och riktigt lust att tävla 2 hästar när ja bara kan ta med mig en häst åt gången som att våran transport och bil inte får ta mer! :) fundera på det, vi var ju trotts allt bästa vänner! :)


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-05, 18:16:07 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

låter tufft :/



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: