2011-06-19  15:53:59

Cormena - fredagen den 17:e juni

Corran fick gå samma träning som Narco och även om styrkan kanske inte är det som hon är bäst på så är hon otroligt smidig, nästan som en gummiboll! Rider ju två Cortusavkommor just nu och båda två är faktiskt helt otroligt smidiga. Kul hästar att rida! Corran var dock lite på tvären i dag och när det krävdes allt för mycket ansträngning från hennes sida tjurade hon ihop lite, men annars gick det bra.


Värmde upp över studsen, med henne var rakriktningen inga problem och hon skötte sig verkligen superbra, tyckte dock att det var lite tråkigt att behöva galoppera så samlat som jag ville så hon ville gärna smygöka lite.


I serien fick vi lite problem till en början då fröken inte alls tyckte att det var kul att behöva ta i. Fick ett par utbrytningar men efter att jag blivit riktigt förbannad på henne skötte hon sig. Aldrig kul att behöva rappa till sin häst ordentligt men här var det verkligen nödvändigt, du som ryttare ska ju ha kontrollen och i det läget hade hon makten.


Även om hon inte är allt för storgalopperad så blev hon betydligt gladare över att få galoppera på lite. Kom dock jätteknasigt på trippeln första gången och fick ett riktigt helikopterhopp, tur att det var lågt... Sen hoppade hon övningen super, det var mest mitt ögonmått som ställde till det där i början.


När vi hoppade övningen i den ordningen att man började med serien och sedan fick öka mot slutet trivdes hon jättebra och gjorde alltid klockrent, åt andra hållet var det lite värre... Cormena är en otroligt stoig dam och man måste verkligen hantera henne med silkesvantar, så att vänligt men bestämt be damen att sänka takten något var det inte frågan om för då sköt hästskrället rakt upp i luften, åt sidan och åt andra sidan... Svinförbannad blev hon verkligen och i det läget ville jag inte gå på henne så jag stannade henne helt enkelt, rygagde och började om och sen funkade det bättre men hon var ändå märkbart irriterad på mina hjälper. Dessa ston...


Avslutade liksom med Narco med att hoppa en bana, åtta hinder och dubbelt så många språng. Gick superbra förutom i de momenten där jag behövde ta i hop henne. Vet verkligen inte vad jag ska göra för jag är verkligen jättemjuk i hjälperna men ändå får hon tokspel, visst är hon sådan med Anna med men i dag var hon verkligen förjävlig på den biten. Men, men... För att se det från den ljusa sidan så fick vi uteslutande jättefina språng!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: