2011-06-14  22:07:12

Dagens ridpass: Narco

Efter att jag ridit Corran hade Anna varit snäll och gjort ordning Narco åt mig och detta var faktiskt första gången jag red honom. Han har vilat rätt mycket i vår pga. en efterhängsen hälta, men nu är han helt återställd och kommer antagligen att lånas ut tills Anna kan rida igen.

I alla fall... Gjorde lite samma saker som med Corran fast jag la in lite cavaletti också då han var lite ouppmärksam och nonchalant mot mina hjälper, men med bommarnas hjälp blev han betydligt mer uppmärksam. Varvade att bara rida en båge mellan cavalettiserierna och att lägga in en volt mellan, beroende på hur uppmärksam han var.

Det var i alla fall en trevlig upplevelse att rida honom, jag ahr alltid tyckt att han känns lite hingstig och svårriden men han var faktiskt väldigt trevlig att rida men samtidigt var det ju väldigt mycket motor i honom, något som i och för sig kan vara väldigt uppskattat...


Noomie
PUBLICERAT: 2011-06-18, 22:47:37 | URL: http://lexx.blogg.se/

Jag gillar verkligen att ni skissar upp hur, och vad ni har tränat! Kanonbra(:

Jag undrar om ni skulle ha lust att skissa upp ett litet träningsupplägg med bommar, och kanske lite koner och sånt, som hjälper till att få mer framåtbjudning hos en unghäst?

Det skulle vara till väldigt stor hjälp då min lilla Bäbis inte har så stor lust att gå på banan och blir för tillfäller mest skogsriden. Och det är ju inte så bra när man vill börja träna kanske:P Svara gärna iaf!

Bra blogg har också(:



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: