2011-03-24  00:00:00

Ponnyn i mitt liv... NR.1

Jag har fem ponnyer/hästar som är dom bästa jag vet. Dom som jag älskar av hela mitt hjärta. Dom är mitt liv, mitt allt. Jag vill ge ett inlägg till var och en av dom (eller bara till fyra av dom, då den ena är Appe och han har jag ju inte haft så länge och ni har ju redan fått ett litet inlägg om honom, resten om honom och mig får ni följa i bloggen!). Berätta lite om dom som jag inte längre rider idag men som jag har en massa otroligt fina minnen med. Hästar som jag aldrig kommer att glömma. Ni ska få veta vilka hästar som betyder mest för mig och gjort mig till den ryttare jag är idag! Jag hoppas det kan vara lite intressant.

Mira är en liten prickig B-ponny på 122 cm. Hon är importerad från Danmark och är född 1995.
Jag red henne mellan 2005-2007 ungefär och var alltså för gammal för att tävla med henne.
Hon är en bestämd liten dam med mycket humör.
Hon är ingen mästare på dressyr, hon är ganska stel och inte alls samarbetsvillig.
Hon kan hoppa, men hon är en liten buse och springer gärna snabbt mot hindret och sen låter hon ryttaren hoppa hindret själv. Hon sätter lite fart på vardagen!
Gymkhana är något hon däremot gillar och gör väldigt gärna, då blir det fart på den lilla damen som vet precis vad hon ska göra. Hon har tävlat en del gymkhana och är jätteduktig!


Uteritt och bada är något som skrämmer denna lilla tuffingen. Hon hoppar åt höger och vänster, upp och ner, när man galopperar i skogen. Och såklart kan man absolut inte gå först! Och ibland får man fina tvärstopp, gärna mitt i galoppen på en äng. För då ramlar ryttaren av och då kan man springa iväg och äta gräs!
Bada i sjön är livsfarligt och helst skenar man upp ur vattnet och hoppas att ryttaren ramlar av så man kan springa hem och slippa vara i vattnet något mer, men om inte det funkar så kan man alltid lägga sig ner i vattnet för då blir ryttaren blöt och det är ju också en bra idé!
Att bli borstad är inte heller så kul, då ska man helst se så sur ut som helst så att inga små barn vågar borsta henne. Hon är smart!


Hon är en mycket speciell dam, hon är inte perfekt på något sätt. Hon är en bråkstake och inte alls någon fin ponny. Men för mig är hon så perfekt en liten ponny kan bli. Jag älskar henne precis för den hon är och när man väl lär känna henne så är hon trots allt en underbar ponny!
Jag hann aldrig tävla henne för jag var för gammal, men lite clear rounder har vi klarat av ändå! Då ska man vara rädd för alla hinder men sen när man stannat på första hindret en gång, så skenar man banan runt istället. Bara för skojs skull!
Hon är min första lilla älskling och hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Min pricka lilla busponny ♥





Adina
PUBLICERAT: 2011-03-24, 07:40:59 | URL: http://adinis.blogg.se/

kul med ett inlägg om dina hästar! Någonting som hade varit kul hade varit att veta hur gammal du var när du hade respektive häst :)


Matilda
PUBLICERAT: 2011-03-24, 12:54:21 | URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Fin ponny =D


Love
PUBLICERAT: 2011-03-24, 18:40:16 | URL: http://lowwweee.blogg.se/

Så sööt!!


Lina - Team Hippoteket
PUBLICERAT: 2011-03-24, 20:00:39 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

vilken häftig färg det var på den! aldrig sett innan tror jag


Malin
PUBLICERAT: 2011-03-24, 22:03:49 | URL: http://kyro.blogg.se/

Vilken sötnos!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: