2011-03-19  20:20:36

Funkis och stalltjänstare

- Först så var jag veterinärassistent. Segt och kallt framförallt. Var inte mycket att göra.

- Gjorde jag alla höpåsar...

- Byggde bort banan... 5 personer var vi som gjorde det... Fyfan! Det tog aldrig slut!!!

- Tog in alla hästar och sen kvällsfodra.

Nu är jag hemma och mer än så har det inte hänt på hästfronten idag.


PS. Snälla nån!!! Varför blir ni helt tokiga över mitt ras inlägg?! Jag skulle aldrig köpa en travare, så är det bara. Inget ni behöver bekymra er över. Jag har bara gjort mitt val här i livet att jag vill ha en ridhäst och ingen travhäst. Dom föder ju upp ridhästar för att vi ska rida på dom.. Och travhästar för att dom ska trava med en sulky efter sig, och jag väljer bara att jag vill ha den rasen som är avlad för att rida på :) Rätt smart va?!

 


Linnéa
PUBLICERAT: 2011-03-19, 21:05:08

Det är ingen som säger att du borde köpa en travare, absolut inte. Alla har ju olika vad de föredrar och det är ingen som är sur över att dsu väljer bort travare. Det som är upprörande är hur du kan dra alla hästar av samma ras över en kam.

Menar du att alla connemaror är likadana? är alla svenska ridponnyer likadana? är alla svenska varmblod likadana? är alla KWPN likadana? menar du att alla hästar av samma ras alltid är på ett visst sätt är det verkligen, som jag skrev, bara okunnighet som talar. Allt är inte svart eller vitt.

De flesta travare har mer begränsningar i hoppning, galoppörer kan vara svåra att omskola osv, men det finns många som kan riktigt bra också och som hoppar bättre elelr har bättre steg än en annan häst avlad för den ridning man satsar på.



(och nej, jag har inte någoin travare eller något fullblod själv, men jag ogillar när man i okunnighet uttalar sig så arrogant och klumpigt)


sarakarlsson
PUBLICERAT: 2011-03-19, 21:40:57 | URL: http://sarakarlsson91.blogspot.com

fast jag vart irriterad det du skrev om fullbloden! rätt oprofissionellt skrivet! det finna många fullblod som tävlar höga klasser i hoppning, och i dagens sporthästar avlar man in fullblod i just för att få en mer sportig häst! snabb och smidig med bra knäaktion och stor kapacitet!

på fältävlansfronten så är det fullblod i varenda häst nästan!

sedan finns det ju lika många dåliga fullblod som det finns dåliga individer i andra raser!


Rebecca M
PUBLICERAT: 2011-03-19, 22:37:58 | URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/

vissa är allt för tröga. Jag skulle aldrig heller köpa mig en travare!. Visst nu står det en här hemma, men han är ju faktiskt inte min. haha :)


vicky ♥
PUBLICERAT: 2011-03-20, 11:41:46 | URL: http://vickybysweden.blogg.se/

Fin blogg, allt bra idag? :)


ellen
PUBLICERAT: 2011-03-20, 15:03:02 | URL: http://kuuungarnaa.blogg.se/

Segt.. :/



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: