2011-03-22  00:00:00

Hästar jag tävlat

Charles Ingvar
Honom har ni nog hört talas om skulle jag tro. Jag gjorde min första tävling med honom. Finalen i div III dressyren 2006 och vi kom 2a! Och sen har jag även hopptävlat honom. Vi har tävlat upp till LB dressyr och LC hoppning!

Herkules
Min allra bästa C-ponny. Min första tävlingsponny... Challe räknas inte då det var lite oplanerade tävlingar endast. Herkules tävlade jag upp till LB hoppning med och vann faktiskt! Och LB dressyr med 63% som bäst och det var precis utanför placering.

 

Artax
Min bästa D-ponny och min drömponny. Min andra tävlingsponny som jag fick ha efter att ha blivit för stor för Herkules. Vi tävlade upp till LB hoppning med placeringar. Dock tävlade vi aldrig dressyr för det är inte Artax starka sida... Synd att det inte fanns någon tävlingsgren som hette "uteritt" för då vet jag att Artax lätt hade vunnit (internskämt dock som bara Lovisa kommer fatta men).

 

Ilona
Henne har ni också hört talas om. Henne har jag tävlat i hoppning, bara LD+5 men bättre än inget, och med placering faktiskt! Ingen dressyr.

 

Maks Bugs
Ett svenskt halvblod e. Artist-Monaco, född 1996. Jag gjorde min första hopptävling med honom, detta var 2007. Jag tävlade alltså storhäst innan jag tävlade ponny... Jag och Buggy har tävlat upp till 100 cm med en väldans blandade resultat. Vi har inte tävlat dressyr.

 

Madam Butterfly
Det vet ni ni nog vem det är! Min älskade häst som Lovisa får ta över nu. Jag fick iaf ha henne ett halvår och vi hann göra några starter. Rosett varenda gång! Vi tävlade upp till 100 cm med placeringar. Och vi tävlade L:2 dressyrryttartest och fick 72% och kom 2a. Det ni, kom inte och säg att jag inte kan dressyr!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-03-22, 17:02:17

Du skrev att du fått 63% i LB men såg på denna sidan att det var i LC. Ganska stor skillnad på hur domaren dömmer de klasserna!



Heidi & Herkules

Ponnyallsvenskan div. III Dressyr



LC:1 63,70%

LB:0 56,30%



http://www.nogg.se/blogg.asp?idHomepage=102428&m2=5&y2=2009&m=11&y=2010&intShowMenu=a1



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: