2011-03-27  22:43:08

Min bästa ridupplevelse

Hade en liten lista som jag dock inte tänker lägga upp, men tog en av grejerna ur den som jag valde att skriva om.
Nu har jag ju sjukt många bra och underbara ridupplevelser, men tänkte berätta om en väldigt speciell.


Det var i augusti 2007. Jag och Herkules hade startat tre lokala hopptävlingar, och gjort endast två tävlingar på bortaplan. På LD nivå, och så hade jag startat LC två gånger, felfritt.
Så åker vi till min första individuella tävling, för gota var slut. Jag skulle hoppa LD och LC.
I LD så kom jag 2a. Och då fick Lovisa för sig att jag skulle hoppa LB istället. Nej, tänkte jag. Jag hade aldrig hoppat en 90 cm bana med Herkules på träning ens, så det kom inte på fråga. Och Herkules var inte så gammal och han hade inte hoppat högre än vad han gjort mig typ.
Men Lovisa sa "du har ju hoppat två felfria LC ju". Jaja, sa jag, om du betalar efteranmälningsavgiften. Alltså skulle det vara tänkt som en plan att få henne att inte göra det. Men så hon tanten i sekretariatet att det kostade 10 kr... -.-
F A N tänkte jag och dog lite smått.



Framhoppningen gick bra och jag höll på att spy så nervös jag var!  Jag hade fan aldrig hoppat en sån "hög" bana på honom innan och Herkules hade inte gjort det med någon annan heller... Haha.
Bra att göra det på tävling första gången.... Verkligen en debut, för både mig och Herkules.



Går in på banan, hög som fan var den. Dog. Blundade typ... Styrde och drev och hoppades på att överleva. Kom sjukt nära på nästan varje hinder, förutom några. Felfri... Omhoppning direkt, svängde lite snävare bara och hoppades att jag skulle överleva igen. Felfri, och överlevde gjorde vi... Och.... VI VANN! Hahaha otippat va?
Det var våran första och sista LB vi gjorde.


Erkänn bra?!


warnmark -foto, shopping & hälsa
PUBLICERAT: 2011-03-27, 22:48:25 | URL: http://warnmark.blogg.se/

Sv; Jaa :(. Dumma snö, det är ju april snart och då ska det ju faktiskt vara vår :o


Adina
PUBLICERAT: 2011-03-28, 07:58:05 | URL: http://adinis.blogg.se/

HAHHHA! Bra att det slutade gott i alla fall, hade kunnat gå illa också :)


Emma Elfstrand - hästblogg
PUBLICERAT: 2011-03-28, 21:05:44 | URL: http://catago.blogg.se/

haha, tack för svaret! Tage is the entertainer ;)


Nathalie

Gud så fin ponny!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: