2011-03-19  18:48:29

Mina hjälmar - Charles Owen


Namn: Charles Owen Ayr8 Leather
Färger: Svart/silver, svart/guld, brun/guld, blå/silver, röd/silver
Pris: ca 3 500 - 4 000 SEK

Min Ayr8 är det senaste tillskottet i min hjälmsamling, jag köpte den för 3 750 SEK hos Charlies häst & hund på Eurohorse i år! Eftersom jag varit sjuk under hela tiden jag haft den så har jag ännu inte kunnat pröva den "på riktigt" men so far så verkar den riktigt go! Den passar min huvudform väldigt bra, jag har hört andra klaga på att den skulle vara hård och obekväm men på mig sitter den perfekt i alla fall!

Jag har alltid tyckt att alla Charles Owenhjälmar förutom JW, Wellington Classic och Wellington Professional är sjukt fula och har alltid dissat dem men nu på senare tid har jag fattat tycke för dem. Tycker att läderversionen av Ayr8 är mycket snyggare än den vanliga och anledningen till att det blev brunt i stället för svart som är min egentliga färg är att jag alltid varit en väldigt brun människa (inte till hudfärgen dock...) men eftersom att all min andra tävlingsutrustning är svart, svart och åter svart så blir nog detta en hemma-/träningshjälm, men det kan ju vara bra att ha det med!

Är ruggigt sugen på att blinga den med antingen svarta eller guldfärgade stenar längs färgbrytningen, vore inte det snyggt? Har en idé på hur det skulle kunna se ut och det känns faktiskt riktigt, riktigt lovande. Ska visa er någon dag!

Eftersom jag inte provat hjälmen ordentligt så väljer jag att inte betygsätta den.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: