2011-03-18  20:05:35

Mina hjälmar - GPA


Namn: GPA Speed Air Evolution Tone on Tone
Färger: Svart, brun, blå & grå
Pris: ca 6 000 - 6 500 SEK

Efter några år då jag bara haft min JW började jag se mig om efter en "sommarhjälm" och på GHS förra året så köpte jag en GPA på Charlies häst & hund för mässpriset 5 500 SEK. Jag tycker inte att den är snyggare än min JW men den är ju inte heller ful, framförallt köpte jag ju dock för att ha en hjälm com inte fick mig att svettas ihjäl under sommarmånaderna och sett till det så har den ju uppfyllt alla förväntningar!

Det dåliga med den är att den lätt hamnar "uppepå" huvudet och det är ju kanske inte så jättesnyggt... Jag har ju som tidigare lätt för att hjälmarna hamnar lite fult och tyvärr så är det väl lite så med den här hjälmen, men det är nog det enda stosa minuset + att den ganska lätt blir repig.

Enligt mig så är detta tillsammans med den vanliga ToT:en den snyggaste GPA hjälmen och jag hade inte velat ha någon annan om jag fick byta. En flashig hjälm som ändå är lite mer nedtonad än de GPA-hjälmarna som inte är ToT. Helt lagom enligt min mening! Har funderat på att blinga den men jag har inte bestämt mig vad gäller färger, "mönster" osv. än, så vi får se!

+ Underbar att ha på sommaren då ventilationen är suverän.
+ Det finns mycket olika sätt man kan få den att se mer personlig ut (bling och dyl.) än vad tex. JW:n har att erbjuda, där man i princip bara kan blinga rosetten.
+ Sportig och snygg.
- Hamnar lätt uppepå huvudet.
- Blir lätt repig.


Anonym
PUBLICERAT: 2011-03-18, 20:18:59

skulle va kul om ni förklara hur man gör en animation som ni har på sidan av bloggen med bilder :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: