2011-03-17  17:10:02

Mina hjälmar - John Whitaker

Eftersom ni gillar utrustningsinlägg så kommer det ett här! Hjälmar är ju ett väldigt populärt ämne och det finns ju en hel uppsjö av märken, modeller och färger att välja på. Jag har haft sex hjälmar i mitt liv, vilket egentligen är ganska lite med tanke på att jag ridit så gott som hela livet. Priserna har varierat från 300 till över 5000 kr och utseendet har också varierat en hel del från hjälm till hjälm.

Just nu har jag tre hjälmar, en John Whitaker, en GPA och en Charles Owen. Jag gillar alla tre på sitt sätt, de är väldigt olika både utseende- och funktionsmässigt men är alla bra på sina sätt. Jag är väldigt kräsen när det kommer till hjälmar, dels för att det inte finns många som sitter bra på mig (jag har ett väldigt avlångt men smalt huvud...) och sedan för att jag helt enkelt tycker att många hjälmar är fula.

Delar upp "serien" i tre, de andra kommer upp inom en snar framtid!


Namn: Charles Owen John Whitaker
Färger: Svart, blå, grå & brun
Pris: ca 2 500 - 3 000 SEK

Jag köpte min älskade JW-hjälm sommaren 2007, det var min första lite "dyrare" hjälm. För 2 700 SEK köpte jag den på Skara Hästsport och jag älskade den från första stund. Trots att mina andra hjälmar är dyrare så är den fortfarande min stora favorit och den hjälm som jag är mest rädd om.

För några somrar sedan så blingade jag den, dock inte "så som alla andra gör" utan lite mer unikt. Den har tappat ett par stenar men det fixar man ju lätt med lite superlim och ett par kristaller. Älskar att den är så klassisk, den funkar verkligen till allting och jag förstår inte hur man kan ogilla denna hjälm! Den är både skön (världens skönaste hjälm om ni frågar mig) och snygg.

Matchas med lätthet till både flashigare och mer stilrena outfits, ett säkert kort helt enkelt. Det enda negativa jag kan komma på med den är att den blir ganska varm på sommaren då den inte har något bra ventilationssystem. Det är nog det enda, sedan så finns det ju de som klagar på att den bleks en del av väder och vind, men personligen så tycker jag bara att det är snyggt om den inte ser sprillans ny ut.

+ Funkar i alla lägen, tidlös.
+ Varm och go på vintern.
+ Superskön.
- Lite väl varm på sommaren.


Fanny
PUBLICERAT: 2011-03-17, 18:57:19 | URL: http://dressyrmuppen.bloggplatsen.se

Vill också ha en JW <3.


Olivia
PUBLICERAT: 2011-03-17, 22:43:46 | URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Det är den skönaste hjälmen som finns! :) och snyggt blingad!


Nathalie
PUBLICERAT: 2011-03-18, 19:50:03

Älskar hjälmen längst till höger! :D

VILL HAA!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: