2011-03-16  20:41:35

Någon som letar ponny?

Artax
- 1999

Hollänsk Ridponny

Han är en D-ponny på 145 cm i mkh. Han är pigg och älskar att hoppa.
Han är världens charmigaste att greja med. Snäll i all hantering. Alltid glad och positiv.
Tävlad upp till 100 cm med placeringar, tränad på 110 cm banor.
Han älskar att tävla! Han har aldrig varit skadad eller halt vad jag kan minnas.

Och... Han är till salu!
45.000:-

Hade jag fått tävla ponny så hade jag köpt honom direkt!
Min fina älskade Artax. Min drömponny


Olivia
PUBLICERAT: 2011-03-17, 11:49:29 | URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Sv; Ja, självklart vill man ju ha den lydig, och självklart ska man ju sträva efter att rida alla hästar på vanligt tränsbett. :) Men det passar liksom inte alla tror jag, alla hästar är ju olika och inga maskiner. Det går liksom inte att få alla hästar 100% lydiga, vissa blir så till sig i huvudet för att de tycker att det är så kul och lite opåverkbara nästan. De är bara sådana. Då är det bra om man kan ha ett lite skarpare bett tycker jag, för att fortfarande kunna hålla kontakten med dem. Men jag förstår också vad du menar, att många betslar upp istället för att jobba på marken, det blir ju bara en genväg som ger bakslag tillslut. Och med ridkolehästar så vet jag ju självklart att det inte är så, men i vissa fall är det så. Jag har en kompis som hoppar 120 och väl det med ridskolehäst, och honom har hon fått prova en hel bettbank på för han blir så stark. :) Ja, det är väl tur det, annars hade världen varit tråkig ;)


ellen
PUBLICERAT: 2011-03-17, 16:03:03 | URL: http://kuuungarnaa.blogg.se/

fin :)


Linnea
PUBLICERAT: 2011-03-17, 17:12:28 | URL: http://linneakallqvist.devote.se

Hej jag letar dponny. Är det din dponny som är till salu?


Nathalie
PUBLICERAT: 2011-03-18, 00:07:34

Jag letar! :)

Har faktiskt redan kollat lite med ridskolan som äger honom.. men dock har jag lärt mig att jag alltid ska ta hem hästen på prov innan köp och dom ville tyvärr inte låna ut honom innan köp :/.. Så det var ju lite synd.... Det är e himla fin ponny annars! =)


Kajsa
PUBLICERAT: 2011-03-21, 18:34:05 | URL: http://awesomerainbow.blogg.se/

Finns det någon annons på den här hästen?? Fin blogg :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: