2011-03-26  00:00:00

Ponnyn i mitt liv... NR.3


Artax
är en alldeles lagom stor D-ponny på 145 cm. Han är en holländsk ridponny född 1999.
Jag red och tävlade honom 2008-2009.
Han är en ponny med hjärta av rent guld. Han gör aldrig något dumt, han är jämt så söt och snäll. Visst har han sina dagar då han kanske inte alltid vill lyda, men sånt har man ju överseende med!
Han kanske inte är den bästa dressyrponnyn, då han varken har något fint steg eller viljan att dressyra runt. Han knäpper mest av i nacken och springer på som vanligt i sin snabba takt.
I hoppningen däremot är han en gud! Han hoppar högt, bra och han älskar det!


Han har haft lite motgångar och en och annan törn mot självförtroendet i hoppningen men han börjar komma tillbaka nu! Innan det var han iaf en riktig hopponny,  och han hade kunnat gå hur långt som helst med rätt ryttare tror jag. Kanske nu också.
Uteritt är roligt om man är fler än fem. Annars inte. Då stannar man en bit utanför ridklubbens marker och vägrar gå, stänger av helt och blir apatisk ungefär. Ganska jobbigt för ryttaren när han gör så, men han är omöjlig att övertala, tro mig, jag vet... Så bara att vända och då går det fort kan jag lova!
Hoppa terräng och sånt är jättekul och helst ska det gå så fort att man nästan välter i svängarna! Han är en liten mysig kille också, och njuter av att bli borstad och pysslad med. Han uppskattar allt. Positiv till allt också.


Jag började tävla honom 2008, och gjorde det till och från mellan 2008-2009. Vi tävlade upp till LB hoppning med placeringar och fina rundor! Min bästa hopponny. Kom alltid hem med rosett, nästan varenda gång. Han är bäst.
Dressyr tävlade vi aldrig, för vi va båda lika ointresserade av det.
Min älskade ponny, vän och stjärna. Han är min allt, den bästa jag vet. Utan honom hade jag inte vart den jag är idag, utan honom är jag ingen. Jag älskar dig, min fina ponny ♥


Sanna Olsson - frågestund på bloggen!

hahahaha sista bilden xd


ellen
PUBLICERAT: 2011-03-26, 13:22:51 | URL: http://kuuungarnaa.blogg.se/

Fin ! :)


Maria o Pearl - Jumping For Life
PUBLICERAT: 2011-03-26, 14:03:19 | URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

SÖT! :)


José :>
PUBLICERAT: 2011-03-26, 15:58:07 | URL: http://kjl.blogg.se/

Riktigt fin :')



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: