2011-03-15  17:21:26

Sötishästar


Nu är jag hemkommen från stallet, blev bara där i ett par timmar eftersom jag helt enkelt inte orkade vara uppe längre. Men det lilla är bättre än inget, inte sant? Spenderade större delen av tiden med lille C-I som bokstavligt talat såg bedrövlig ut! Skimmel som han är hade han förstås rullat sig som tusan. Skimmel förresten, han var mer chokladfärgad. Mörk, geggig choklad. Mysigt...

Dessutom börjar han mer och mer se ut som en vildhäst för varje dag som går då det var jättelängesen jag friserade honom. Vissa hästar gör det ju inte så stor skillnad på om man inte är noggrann med den biten men Challe ser verkligen ut som en helt annan häst efter lite vård. Han tappar en jäkla massa "fuskkilon" och ser betydligt nättare och mycket snyggare ut! Tänkte visa er i ett senare inlägg vad jag utsatte honom för, haha.

Kiara var gosig som vanligt och gnäggade på mig när jag kom och ville inte alls bli ryktad utan bara hålla på och pussas och mysa! Hon hör helt klart till de fyrbentas charmelit, alltid glad och sötare än socker. Helt oemotståndlig! Challe var faktiskt också väldigt gosig för att vara honom, han är annars en typisk valack som tycker att pussar och mys är äckligt, men i dag lät han mig snällt hållas (fast pussar är fortfarande lite onödigt tycker han)...

Egentligen skulle jag pröva lite nya saker på Madam men eftersom hon låg och vilade så kändes det bara dumt att störa henne. Söthästen!


Fanny B
PUBLICERAT: 2011-03-15, 23:31:04

Challe måste ju bah va den sötaste ponnyn på jorden :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: