2011-03-19  16:29:42

Utsikter, drömmar & jobb


Utsikten från cafeterian - lilla/gamla ridhuset + framhoppning.

Nu är jag hemma från dagens funkisjobb + att jag kollat färdigt på skidorna. Jättekul att vara i stallet och träffa en massa kul folk, såg dock inte någonting från tävlingarna då cafeterian som sagt är belägen i framhoppningsmanegen. Lite trist men samtidigt får man ju se de fina hästarna även där! Ni anar inte hur jobbigt det är att tvingas se alla dessa ekipage, blir så otroligt rid- och tävlingssugen... Det är helt sjukt att jag inte ridit på över två månader!

Skulle göra vad som helst för att kunna rida nu på momangen... Vill kunna testa alla nya fina saker jag köpt, kunna sitta och trimma i vårvädret och kunna tävla och träna! Det typ kryper i skinnet på mig, jag står inte ut längre!

Känns som om det kommer att kännas jättemysko när man väl kommer upp i sadeln igen. Usch, jag har säkert tappat jättemycket. Framförallt konditionsmässigt förstås men även de tekniska bitarna blir ju lite stelare till en början, men det går nog över? Har ni varit med om några längre riduppehåll?


Anonym
PUBLICERAT: 2011-03-19, 17:10:30

Jadå! För några år sedan tog jag ett längre riduppehåll då jag behövde ta en "paus" från hästandet, när jag sedan kom tillbaka efter ca ett år kändes det jättekonstigt! Även förra vintern när jag bröt armen, då fick jag ta ett riduppehåll på ca 1 - 2 månader, vilket turligt nog inte hade resulterat i att det kändes konstigt eller så! (:


Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.
PUBLICERAT: 2011-03-19, 17:46:01 | URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Mitt längsta riduppehåll var på en månad, inte speciellt länge alls!



Däremot så hade jag hoppuppehåll under några år & nu när jag tagit upp min karriär igen är det mycket jag tappat som ska komma tillbaka! Men jag kämpar på & framåt går det :)


Jennifer
PUBLICERAT: 2011-03-19, 19:12:02 | URL: http://jenniferbergstrom.blogg.se/

Ååh, jag var ju där och tävlade idag :D Då måste det ju ha varit dig jag handlade toast av ;) Är jättekass på att känna igen personer men nu när jag tänker efter så var det nog du :) haha!



När min häst skadade sig fick jag inte rida från oktober-april/maj typ.. Alldeles för länge!!


warnmark -fotoblogg
PUBLICERAT: 2011-03-19, 21:55:53 | URL: http://warnmark.blogg.se/

Om man bortser från ett fåtal försök under sommaren så är det ett år i april, helt sjukt. Men jag vet inte, man vänjer sig på något sätt... :/


Adina
PUBLICERAT: 2011-03-20, 01:20:26 | URL: http://adinis.blogg.se/

Jag har haft riduppehåll på 1-2 månader två gånger, självklart känns det lite ovant i början - men samtidigt kommer man på sig själv ganska fort igen, men ett par "spilldagar" kan man nog behöva räkna med. Allting kommer inte sitta perfekt men det kommer inte heller ta massvis av träning att få tillbaka. Det är som när du tar fram cykeln om våren - man är lite extra feg i svängarna för att man inte vill ramla, men snart är man tillbaka som rallykallen i kvarteret :)


Eleonor - Vägen tillbaka efter olyckan
PUBLICERAT: 2011-03-20, 09:19:10 | URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Inte alls särskilt länge men mer än en vecka. När jag red igår blev jag jättetrött och orkade bara några minuter. Usch så mycket man kan tappa på så kort tid!



/ Eleonor


Olivia
PUBLICERAT: 2011-03-20, 22:18:26 | URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Bröt nyckelbenet lucia -09 och red inte på 4a månader ungefär..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: