2011-05-05  21:31:45

Dagens ridpass!

Pablo - Det är fortfarande 25 min trav och 5 min skritt, och det gick bra. Han har vart väldigt seg men idag var han mer vaken och i vänstervarv hade han en himla fart för att var så farligt när det blåste så!

Appe - WOHO! Jag blev så glad när Marita frågade om jag ville rida Appe idag! :D
För våran del blev det att rida runt galoppbanan. Han var laddad! I traven slöngde han med huvudet HELA tiden. Och jag fick bara sitta där och gå med på det för det spelade ingen roll vad jag gjorde han skulle slänga med huvdet mot alla odds. Så blev några varv i trav i båda varven sen fick han äntligen galoppera, då tog vi först tre varv i höger och sen tre varv i vänster. Jag la upp han i en stor galopp så han skulle få länga ut, eller jag och jag... Han klarade det rätt bra själv. Vissa gånger blev han lite för vild och körde sitt egna rejs, men jag litar på honom så han fick busa av sig lite. Dom måste ju får göra det också ibland! Jag satt bara och skrattade för att han var så glad, det smittar verkligen av sig! Så efter det så kunde han trava av fint i en låg form utan att slänga med huvudet. Sötnosen

Sen sålde jag fika under clear rounden, gick riktigt bra haha! Brukar inte vara så mycket folk som köper men idag verkade det populärt! Sen byggde vi bort. Så fick jag en fribiljett till en clear round! GÖTT! Den ska jag slösa på mig och Appe.


elisa
PUBLICERAT: 2011-05-07, 22:26:59 | URL: http://ponnyysidan.devote.se

menar du inte 25 min skritt och 5 min trav ?;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: