2011-05-09  22:47:10

Skötsel... Igen.

Mockningen är jag också alltid väldigt noga med och tänker alltid när jag är klar "skulle jag själv kunna sova här?"
Uppe på Alingsås RS står hästarna på något nytt... Pellets... Aldrig sett innan, men hört om det. Men det är som pellets först, sen så smular det sig.
Och så ska det bli bädd också.

Det är iaf lätt att mocka i för det är så litet så man får verkligen bara med sig bajset och inte mycket annat. Så det bara rinner av haha! Och så tar jag bort kiss, där man ser att är en pöl. Men jag gräver inte upp hela bädden liksom. Sen så jämnar jag ut och drar med grepen som en kratta typ så det ser jättefint ut sen!

Om hästen har vattenhink ska den göras rent varje dag!!! Jag tänker "skulle jag själv vilja dricka detta vattnet?"
Varje gång jag kommer in till Appe så ligger det strö, hö, lusern, havre och hippo i hans vattenhink... Så då fixar jag ju det, men dom som jobbar i stallet (3 gamla gubbar) verkar slarva med detta. Och tar liksom bara en vattenkanna och fyller på när det är tomt eller halvfullt.


Hanna
PUBLICERAT: 2011-05-10, 19:12:54 | URL: http://shettisgalen.blogg.se/

det är halmpellets som dom går på skulle jag tro, det ser ut som att man slänger in massor av pellets och gödar den med! ;) Men det är supersmidigt att mocka i, tycke jag! :-D


Liselotte Sager
PUBLICERAT: 2011-05-11, 14:52:56 | URL: http://nogg.se/charliesfamilj

Min kompis häst åt halmpellets och stod med förstoppning i en veckas tid. Det blev ingen billig veterinärräkning vill jag lova............



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: