2011-04-28  19:29:09

I går & i dag - Trulle & Niko

Först måste jag bara tacka er som översatte Pottans namn åt mig, det verkar alltså betyda få val eller inget val! Tack, kul att veta!

Tänkte i alla fall berätta om gårdagens och dagens ridpass på Trulle, har egentligen ingen jättemotivation till det men vad fasen, det är väl bättre än inget antar jag. Hur som helst, i går fick Trulle gå på rakbanan och i dag tog vi en sväng i skogen. Han var precis lika jobbig båda gångerna, fast det var nog värst på rakbanan, då han mest gick och studsade hela vägen. I skogen gick det helt ok förutom att han hade väldigt bråttom så att det blev lite snubbligt på sina ställen.

Red till klätterbacken och tog några vändor där, det var väldigt bra för honom för då orkade han inte konstra så mycket! Så det blir nog fler turer dit... Till helgen får vi förresten öka på till 30 minuter, varav 1/3 trav! Det blir nog bra för honom, för just nu har han så fruktansvärt mycket överskottsenergi att han inte ens är kul att rida. Han är helt tokig, tror inte att det går att förstå om man inte ser honom men han är verkligen jobbig just nu.

Niko har det förstås fått jättebra med, min lilla stjärna! I går red vi ut, det är lite tråkigt att det inte finns någon att rida ut med, men vi klarar oss rätt bra på egen hand med. På sätt och vis är det rätt skönt att rida ut själv, för då kan man bestämma hastighet själv, haha!

I dag hoppade jag! Tänkte skriva mer om det i ett separat inlägg med skisser och så, håll ut!


HEIDI
PUBLICERAT: 2011-04-29, 00:19:16

jag kan följa med och rida ut med dig om jag får låna en häst :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: