2011-06-19  17:13:52

Tävlat i Bollebygd

I dag har jag och Madam varit och tävlat i Bollebygd och det har verkligen gått superbra! Var uppe redan vid fem på morgonen och packade transporten eftersom jag inte hunnit göra det innan. Hade bara mamma med mig i dag och jag tror faktiskt att det var första gången som jag var i väg utan hästskötare, men det var jätteskönt eftersom jag var betydligt mer fokuserad då.

Någonting av det bästa med hela dagen var att Madam var så lätt att lasta. Hon kan verkligen vara hur jobbig som helst och verkligen totalvägra att gå på, får panik och kastar sig osv. Har aldrig varit emd om att hon inte gjort det och vi lastar henne alltid med lastsele eftersom att det brukar vara det enda sättet att få henne att gå på. Tänkte först lägga på selen direkt för att slippa krånga men valde till slut att ändå testa att gå på en gång. Hästen stannar, ryggar ett steg, går fram och luktar på lemmen och går sedan rakt på. Jag var i chock, haha!

Väl framme var hon väldigt stissig, skyggade för typ allt och bara sprang runt. Som tur var lugnade hon ner sig när vi kom in på framhoppningen. Hoppade första klassen (95 cm) och dubbelnollade! Ingen bra runda va mig, hon hoppar mig lite ur sadeln ibland och är väldigt svår att sitta ned och inverka på i galoppen, det får vi träna på! Fick till en helt okej omhoppning och slutade tvåa, blev petade från segern av sista ryttaren...
95 cm: 0+0 2:a

Andra klassen var ju vår debut i 100 cm och herregud vilken framhoppning och runda... Haha, först på framhoppningen så hoppade hon mig ur sadeln flera gånger, på banan var det lite bättre men verkligen inte bra. Tror att detta kan ha varit mitt livs sämsta runda och ibland känner jag verkligen att jag inte förtjänar en så grym häst så illa som jag rider. Hon skötte sig verkligen super och räddade mig i ett par situationer, situationer som jag hoppas slippa när jag ridit in mig lite mer på henne!
100 cm: 0+0 4:a

På tävlingsplatsen så lastade hon sig helt själv, vore helt underbart om det kunde fortsätta så!






Eleonor
PUBLICERAT: 2011-06-19, 20:31:56 | URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Stort grattis till de fina resultaten!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: