2011-03-14  23:32:08

Presentation: Heidi Björk

Tja! Jag heter Heidi och är 19 år. Jag tog studenten i somras och är nu så gott som arbetslös. Livet är härligt!
Jag bor hemma hos min mamma med våra två överviktiga katter i en liten lägenhet. Livet är inte härligt! Jag har även en annan mer personlig blogg också, som vissa kanske vet. Den heter rathed.blogg.se och jag kommer nog finnas där också om jag känner för det!

Jag har ridit sen jag var 9 år gammal, då började jag på en liten ridskola, Loo Ryttarförening. När jag var 13 år bytte jag till Alingsås Ryttarsällskap och där är jag kvar än idag och jag kommer aldrig att byta! Jag är en hoppryttare rakt igenom och har alltid varit. Jag har tävlat hoppning sedan 5 år tillbaka och det tänker jag fortsätta med! Jag tränar oftast för Karin Jacobsson och ibland även för andra tränare när det finns möjlighet.
Jag tävlade ett litet sto vid namn Madam Butterfly förra året. Vi tävlade upp till 100 cm med placeringar och hon är en underbar häst med en otrolig vilja. Dock är hon rätt begränsad när det gäller hoppning och tävling och kan som det ser ut nu inte gå högre än 110 cm. Så i januari detta året så kom det en ny stjärna till stallet, så nu får Madam glädja någon annan ryttare, och ni vet nog vem. Min nya stjärna heter Faune Apache, men jag kallar honom Appe! Han är ett 7-årigt engelskt fullblod e. Funambule-Spectacular Tide. Han var inte hoppad under ryttare när han kom och är lite efter i utvecklingen, men han försöker och det går framåt! Jag har hoppat in honom och nu hoppar han 1 meter utan problem så det ska nog inte vara några problem att komma ikapp! och snart ska vi ut och hoppa lite clear rounder!
Innan jag blev 18 år, så tävlade jag såklart ponny! Första tiden av min tävlingskarriär tävlade jag Herkules, en holländsk ridponny på 139,6 cm i mkh. Han var den perfekta första ponnyn och han har lärt mig otroligt mycket! Vi tävlade upp till LB hoppning, och tillsammans har vi massor med vinster och placeringar! Sen växte jag ur honom och fick byta upp mig till D-ponny. Artax hette han och även han var en holländsk ridponny. Denna ponnyn hade massor med kapacitet och han hoppade allt! Min drömponny. Vi tävlade upp till LB hoppning med placeringar. Vi placerade oss på näst intill varje tävling. Han var bäst! Men även denna underbara tid hade ett slut, jag blev för gammal.
Sen finns det en liten ponny till som jag tänker nämna. Nämligen min lilla älskling. Mira. En liten men väldigt envis B-ponny. Alla somrar med henne, alla skenturer, alla gånger jag fått vandra hem utan häst... Vi har dock bara hoppat några clear rounder upp till 50 cm, mer kan man inte begära av henne. Haha, hon är minst sagt speciell och har en stor egen vilja. Men hon har lärt mig så mycket. Jag kan inte annat än att älska denna lilla tjockis!

Sen ska jag någon annan gång berätta om alla andra hästar jag tränat och tävlat och några andra som betytt lite extra för mig.

Det blev väldigt långt det där. Men så tänkte jag berätta lite om andra intressen som är det vanliga kan man säga. Shoppa, festa, umgås med vänner och pojkvän. Om ni undrar något kan ni alltid fråga i en kommentar eller mail!


Emma
PUBLICERAT: 2011-03-15, 23:26:48

Artax och Herkules är så hiiimla fina, verkligen drömponnier :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: