2011-04-27  16:00:00

Dag 3

Min största rädsla inom hästsport.

Som om det skulle vara någon idé att hålla på med ridsport om man hade någon rädsla inom just det?
Njaaa, låter väl kanske inte så bra. Då kan man ju börja med golf eller något annat ofarligt.

MEN... Sen finns det ju vissa saker som jag kan tycka är lite obehagligt, eller som gör mig nervös. Men jag skulle väl inte säga att jag är direkt rädd för något inom ridsporten för då hade jag nog inte valt att hålla på med et om man ständigt skulle vara rädd när man skulle göra vissa saker.

Obehaglig grej att göra:

Att leda hästar som är över 170 cm i mkh och toltalt blockerade och helt jävla galna och vilda. Det har hänt mig och det är inget jag gillar att göra precis. Jag sitter hellre på hästar som bråkar och flyger i luften än står brevid och håller i grimskaftet.

Sen kommer jag inte på något mer som bekymrar mig så mycket...


En liten och inte så vild Herkules.


Louise
PUBLICERAT: 2011-04-27, 17:03:26

Nej, det är inte min favouritsyssla heller direkt. När jag jobbade hos Anna Forsell fick jag i uppgift att leda ut en av valackerna till hagen. Innan jag skulle gå ut med honom blev jag tillsagd att när jag var ungefär tio meter från hagen skulle jag knäppa loss grimskaftet eftersom att han då bara springer ut i hagen och det är omöjligt att hålla honom. Roliga hästar det finns:)


fanny
PUBLICERAT: 2011-04-27, 20:35:43 | URL: http://fannyhellgren.devote.se

Jag håller med! Jag "bråkar" hellre på ryggen än brevid hästen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: