2011-04-30  14:00:00

Dag 6

Något annorlunda med min häst.

Så länge har han ju inte stått på Alingsås, så jag har väl kanske inte upptäckt om det finns något annorlunda med honom än... Kan berätta lite annat roligt och speciellt om "mina" förra hästar...

Mira: Hela den här ponnyn är ju väldigt speciell...Hon är en hejare på att kasta av små barn, eftersom att hon är "rädd" för allt. Och att mitt i galoppen bara tvärnita är en specialitet. Nu har jag inte ridit henne på länge så hon kanske har ändrat, men när jag red henne förr var hon är riktigt liten satmara/busfrö/jävel/retsticka...
En till annan annorlunda grej med henne är att hon tror att hon är en hingst..... :)

Herkules: Han var väldigt rädd för allt... Bakskygg och grejer. Man kunde inte ta av jackan när man satt på. Man fick hoppa upp snabbt, om man stod lite för länge i stigbygeln sprang han iväg.
Under hela tiden jag red honom så gick det aldrig att rida med ländtäcke.
Han var svår att borsta och gick runt och klämde in en i väggen, kunde aldrig stå still. Kosparkar när man skulle spänna sadelgjorden. Han gnäggar som ett föl.

Artax:
Han är bra på att se korkad ut. Han kan VERKLIGEN inte gå med transportskydd.... Hahaha, han rev ner HELA stallet varje gång... Jag fick köpa nya hinkar till folk... För han trampa sönder dom när han vimlade omkring. Ramla in i väggar... Gick skevt. Han lyckades på något jävla sätt trassla in sig i vattenslangen en gång också...
Han satt som klistrad mot Challe varje tävling, så Challe fick gå med överallt.... Och alltså ja, han drar verkligen till alla hästar. En gång när vi var två inne på banan och så stod det en nere i hörnet, gissa vem som springer dit och inte tänker gå därifrån... Lite tidsfel och så fick jag :)

Madam: Haha kan inte komma på något.. Bara att hon alltid ska bita på mig när jag sätter på framskydden. Och att hon tycker inte om att lastas, hon blir jättestressad och hoppar runt, men sen när hon väl är inne så är det ingen fara, då är problemet ur världen typ.

Appe:
Jag brukar borsta honom i spolspiltan.. Och varje gång jag ska borsta frambenen (det gillar han inte) då hoppar han fram och försöker kravla sig ut spiltan. Annars världens perfektaste häst!


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-30, 15:08:23 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

SV: Haha ja precis! Hon tyckte väl hon blev ful :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: