2011-04-29  01:30:53

Drömmar stora som hus....

Alltså jag är så glad! Jag har lyckats spara ihop massor med pengar nu, så himla härligt! I nuläget skulle jag ha råd att köpa en häst, men inte kunna betala för att behålla den eller vad man ska säga, och det är ju en fördel... För då behövs ju en stadig inkomst varje månad. Men liksom själva köpkostnaden skulle jag nästan kunna täcka nu, beroende på vad jag ska ha för häst och så men. Jag har iaf råd med en häst som inte är travare osv...

Appe hade vart drömmen att köpa! Skulle ju kännas konstigt att åka runt och leta häst när jag har min drömhäst mitt framför ögonen ;)

Tänk om min största dröm sen många många år tillbaka skulle gå i uppfyllelse till slut. Då tycker jag fan att jag är värd det! Som jag har kämpat... Jag vet att varken mamma eller pappa har pengarna att köpa en häst till mig, därför har jag aldrig tjatat. Eller jo, för några år sen, men asså jag fattade efter ett tag att det inte skulle funka med pengarna och det. Mamma och pappa bor ju inte ihop heller och har inte gjort det så länge jag levt heller.

För ca. 5 år sen? Då började alla mina vänner i stallet få egen häst... En efter en... Sen stod jag där själv kvar ungefär. Liiite avundsjuk bara... Alla visste massor med hästar jag kunde köpa och alla tyckte jag skulle köpa häst, och "köp den, gör så, den då".... Bara för deras liv åkte på en räkmacka... Jag har alltid fått gå den hårda vägen i livet, aldrig fått något serverat, aldrig fått några elitponnyer eller hästar. Aldrig ens fått skjuts till stallet när det regnar eller är snöstorm!!! Aldrig kunnat hoppa jättehöga hinder, aldrig ridit på en mjuk och välriden häst, aldrig fått chansen till nått! När ska jag få känna på den mjuka sidan av livet.

Men nu börjar det äntligen likna något... Jag kan knappt tro det... Kan ske till och med jag kan lyckas. Tänk jag med en alldeles egen häst?... Jag skulle älska det. Tänk som jag har kämpat med allt för att få rida lite extra, lära mig massor med saker, vara i stallet. Cyklat upp i stallet kl. 6.00 på morgonen varannan helg i alla väder, bara för att ha råd att med att rida mina vanliga lektioner...

Drömt, drömt och drömt. Jag skulle faktiskt vara värd att ha en häst nu. Jag har varit redo för en egen häst i flera år nu... Jag kan det mesta (jag vet att man aldrig blir färdigutbildad i ridsporten men ni fattar vad jag menar, asså jag är rätt haj på det här med hästar nu).

"Tänk att du inte har en häst än, du skulle verkligen vara värd det"
"Det skulle vara så kul för din skull om du fick dig en häst tillslut"
"Jag vet att det har vart din dröm så länge, nu borde det ju vara på tiden att du fick en egen"
"Du förtjänar verkligen att få en häst nu, jag skulle nog bli lika glad som du om du äntligen fick en häst"
"Du skulle nog kunna bli riktigt bra om du fick en egen häst"

Bla bla bla osv...

Till er som får allt serverat på silverfat och föddes med silverskeden i mun...
Jag hatar er, men bara för att jag är avundsjuk.


emelie
PUBLICERAT: 2011-04-29, 09:36:29 | URL: http://komkoma.blogg.se/

bara för att man är född med hästarna runtomkring sig så betyder det ju inte att man inte har fått kämpa för att komma någon vart.


Anna Werner
PUBLICERAT: 2011-04-29, 11:42:45 | URL: http://annawerner.blogg.se/

Åh vad roligt! Jag vet hur underbart de är när man får sin första häst som är ordentlig, när man kämpat och slitit. Jag fick min första häst i julklapp 2005 av min syster, en triangelmärkt travare.. hehe.Men gud vad jag älskade honom, han var mitt allt. Så nu när jag sålt honom och köpt mig en ordentlig häst, så känns allt slit med honom så sjukt värt, även fast han fick mig att gråta ibland för att han var hemsk vissa dagar och inte gick att tävla.


Alexandra
PUBLICERAT: 2011-04-29, 14:56:11

Men du.. =) jag är 25 i år ja.. och trot lr ej men för 3 månader sen åkte jag och hämtade min Kille.. Visseligen travare som du nu absolut inte vill ha, Men nu står han i stallet min pålle min alldeles egna. Känslan går inte att ta på, den är obeskrivligt stor. Trots detta har jag varit i stall sen jag var 4 år. Mockat, ridit, tränat och allt som man ska göra. När jag fyllde 17 så sa pappa att jag fick köpa en men ja backade undan. Det kostar, man behöver ha bil och tillgång till släp om dom blir halta och dåliga och ska till veterinär. Man behöver kunna köpa avmaskning, foder, vitaminer, Vaccinera dom, Sko och köpa utrustning när det går sönder och är slitet. Man måste vara där varje dag och det är knepigt med att få hjälp om man ska åka bort. Det är mockligt och kockligt.. trots att jag har inkomst varje månad och jobb så går det mesta på pållen. Så det är inte bara bara att köpa en häst för det kostar stallhyra + resten varje månad.. =) Så tänk du över det helt och hållet! Mvh Alexandra


Sara
PUBLICERAT: 2011-04-29, 16:21:10 | URL: http://varldenurminaogon.blogg.se/

Tänk på vad mycket bättre du förmodligen är på att rida olika hästar! :D Och så har du lärt dej att inte ta något för givet. Om nån som alltid fått hästar och aldrig betalat ett öre och så händer något så de inte kan ha kvar hästen/hästarna, mycket värre att förlora något lixom!


Martina
PUBLICERAT: 2011-04-29, 16:39:33

Precis samma sak för mig :o Ska fylla 20 i år och har varit redo för en egen häst läääänge!

Så himla jobbigt när man sett alla andra runt omkring sig få hästar...samtidigt har man ju såklart varit glad för deras skull :)



Men när man har haft drömhästen framför sig i sex år nu och man vill verkligen inget hellre än att köpa den där hästen, då känns det surt! Men nu har jag jobb och pengar till en egen häst! Bara vänta ut ägaren på att hon ska säga ja...

Så även om vägen till din dröm känns lång, tillslut kommer du dit ändå! Även om det känns orättvist på vägen :)


emelie
PUBLICERAT: 2011-04-29, 23:00:18

Wow. Jag har PRECIS på pricken samma känslor ju. helt SJUKT vad likt det är vad jag går runt och tänker på! Har heller aldrig fått nåt med hästar serverat utan har fått hitta & fixa allt själv och jobbar i stallet för att kunna rida mer osv. Medans andra bortskämda ungar får sina elitponnyer haha. Och det värsta somm finns är när folk jag känner skaffar hästar och jag vet att de egentligen inte är så himla intresserade att de aldrig skulle göra det man själv gör osv. Haha nej inte avundsjuk alls... Nej men samma för mig faktiskt! Känns som om jag börjar närma mig drömmen lite iallafall! Så vem vet? Kanske både du & jag har en häst innan nästa år? haha som vanligt hoppas jag för mycket... Men allt löser sig.


Adina
PUBLICERAT: 2011-04-30, 01:30:49 | URL: http://adinis.blogg.se/

Bra skrivet! Alla kan lyckas, bara man har en jäkla vilja vilket du verkar ha! ♥ Fortsätt kämpa!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: