2011-04-04  14:40:15

Förmiddagen avklarad.

Idag åkte jag med Johanna, pappas sambo, till hennes häst. Det är Bonnie som jag pratat om, som ska ridas in.
Johannas dotter har en ponny också, som jag fick rida på idag! Och jag red på Bonnie med såklart. Idag fick jag reda på Bonnies ras helt, haha. Hennes pappa är en frieser. Hennes mamma var en ardenner/halvblod/fjording.

Bonnie: Först longera vi henne för att hon skulle springa av sig lite först. Sen hoppade jag upp. Testade och hon lyssnade och förstod skänkel och hand. Medans Johanna höll henne på linan. Och stanna fattar hon, men lite värre är det med skänkeln. Men massa beröm när hon gör rätt så löser det sig. Det blev bättre och bättre under tiden!
Sen släppte vi linan så fick jag rida själv lite, och det gick jättebra! Första gången hon blev riden under ryttare själv. Och vi travade lite också.




Lassie: Lovisas ponny då. Johannas dotter alltså.
Henne red jag lite i paddocken, hon är under igångsättning efter en skada. Så red typ 20 minuter, och i alla gångarter. Hon var väldigt känslig och pigg som satan! Haha. Sen skritta jag ut lite på vägen för hon skulle skrittas på asfalt lite också.

Nu är jag hemma och mellanlandar. Snart ska jag iväg till stallet igen och rida Artax. Dressyrträning...


Elin
PUBLICERAT: 2011-04-04, 15:44:51 | URL: http://powniiees.blogg.se/

fin blogg



allt bra med dig? ;)


Anonym
PUBLICERAT: 2011-04-04, 21:36:21

LASSIE :D grymmaste ponnyn!


Anonym
PUBLICERAT: 2011-04-04, 21:36:59

LASSIE :D grymmaste ponnyn!


elisa
PUBLICERAT: 2011-04-04, 21:37:31

LASSIE :D grymmaste ponnyn!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: