2011-04-06  19:48:34

Hoppträning.. Med Appe.

När jag kom till stallet blev jag förkrossad. Jag hade verkligen trott på Karin om att jag skulle få rida Madam. Men så fel jag hade. "Du lär dig ju inget med Madam ändå"... Betyder det att jag aldrig mer ska få rida henne eller vadå? Blev verkligen helt förstörd när hon sa så. Kändes som om... Tomt.

Jag började ridpasset med att vara arg, vilket ibland kan vara bra för då skiter jag i allt och verkligen kämpar hårt och lyssnar han inte blir jag sur, och han behöver det lite. Då han är väldigt lat, och gör helst inte mer än vad han behöver.

Framridingen gick bra för Appe, han var stel, men blev mjukare och mjukare. Jag däremot fick något anfall... Kunde fan inte andas!!! Läskigt... Det var trögt att dra in luft... Trodde slutet var nära, men lite återhämtning så försvann det.

Vi hoppade tre olika övningar idag. En studsserie och sen ett galoppsprång fram till en oxer. Hoppade upp till 90 cm på den. Då han drog väldigt mycket vänster på den övningen och tyckte den var jobbig.

Sen hoppade vi en kombination med räcke ett språng till oxer, sen fem språng fram till ett murskynke. Skänt med en häst som inte kollar på något! Här hoppade han rätt bra och han fick ett bättre sug mot hindrena och försökte inte dra ut till vänster.

Sen sista var en linje med tre språng, ett räcke till en oxer med vattenmatta. Han hoppar högt över första gången haha, men han tvekade ändå inte. Sen höjde vi den och sist när det låg på 1 meter hade vi lite väl bra fart in, så det blev kort, så han tvärnita och jag flög av. Blev lite kortare... Min rygg gör ont nu... Jag trycktes ihop. Men sen red jag mot den igen och då hoppade han jättefint! Så avslutade med ett bra språng och jag är nöjd med honom.

Och eftersom att många i gruppen, min tränare och några till tycker att jag är väldigt negativ när det gäller mig själv och att jag inte kan rida så har jag bestämt mig att ändra på det. Och eftersom att jag inte får ha Madam gör jag det bästa av situationen. Jag har satt upp ett mål med Appe. Och jag ska kämpa och han SKA bli min tävlingshäst.

Målet är att vi ska vara med och starta 95-100 cm på den lokala hopptävlingen på Alingsås i september och vi ska iaf komma runt banorna. Det låter väl rimligt?
Inte för höga mål, men ändå något att sträva efter.

Vi får hoppas att Lovisa lägger upp lite bilder från idag senare!


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-06, 20:39:42 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

SV (Heide): Jaha okej :) Har du gått ut skolan eller jobbar du samtidigt? Jag jobbade hela gymnasiet, hade två hästar och så samtidigt. Nu pluggar jag på högskola, har fyra hästar och tre (!) jobb! Ändå inga pengar.. :P


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-06, 20:54:22 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

SV (Heidi): Okej, vad läste du innan? Haha jag är lite utbränd just nu, när hästen gick och skada sig gick jag väl in i väggen lite men jag hänger i. Kan tillägga att jag itne jobbar särskilt ofta, men jobbar lite åt en hästbutik (www.hippoteket.com) som jag gjort webshop åt, och så i kassan på konsum och är nu anställd 15 h/vecka på apoteket (utbildar mig så jag ska jobba där senare). :P


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-06, 20:56:33 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

Amen, vad tråkigt att du inte fick rida Madam! Men bra att gå in och vara lite arg sedan då. Lycka till med honom


Adina
PUBLICERAT: 2011-04-06, 21:10:27 | URL: http://adinis.blogg.se/

Synd att du inte fick rida Madam!

Det där andningsproblemen, kan du ha lite ansträngningsastma måntro?


Louise
PUBLICERAT: 2011-04-06, 21:11:02

Det där med att inte kunna andas har hänt mig också, utan att jag ens ansträngt mig! Usch, det är ganska läskigt:(

Men alltid bra att avsluta med ett riktigt bra språng iaf:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: