2011-04-11  20:47:34

Markarbete.

Nu behöver ni inte bli upprörda över att jag säger markarbete till ridning med bommar och små hinder. För jag vet väldigt många som säger markarbete till vanlig dressyr typ, men vad kallar ni då ridning med bommar och så?

Jag red Artax. Först red vi fram runt galoppbanan! Artax var vrålpigg och drog runt i 100 knop sen när vi skulle galoppera. Det var bara jag och Artax och två till som red fram där för resten red fram inne istället. Så vi fick nästan hela för oss själva så vi kunde dra på rejält, så himla roligt. Vad jag hade saknat det!

Sen gick vi in. Vi hoppade en en liten övning med bom, sockerbit, bom, sockerbit, bom och så ett galoppsprång mellan varje, korta, för vi hade bara 6 meter mellan varje. Han var skitpigg och drog och grejja så det var lite komplicerat men det blev bättre och bättre för varje varv vi hoppade.

Sen hoppade vi en s-båge med 4 hinder. Skulle vara galoppombyten över och fina bågar. Gick dåligt. Artax var överallt och ingenstans. Shiiit va jobbig han var idag. Haha... Men det är väl bara att glömma och börja om på nytt nästa gång. Han blir lite för vild ibland och då går det liksom inte att lugna ner honom heller. Han har en väldigt stark vilja och idag skulle han bara inte lyssna och vara lugn. Haha han är så söt och lite speciell.


Denna bilden är så ful... Både jag och Artax räcker ut tungan... Haha. Men ändå charmigt liksom...


Eleonor - Vinn smycke värde 395 kr
PUBLICERAT: 2011-04-11, 21:12:31 | URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Markarbete = bommar! :) så känner jag iallafall!


Louise
PUBLICERAT: 2011-04-11, 21:27:35

Självklart för mig att markarbete även involverar bommar och minihinder:)

Supersöt bild^^


Adina
PUBLICERAT: 2011-04-11, 22:05:36 | URL: http://adinis.blogg.se/

Jag brukar kalla markarbete när man står på marken och får hästen att göra vad man vill därifrån. Men vad jag har uppfattat det som tycker de flesta att markarbete är både dressyr och bommar :)


Olivia
PUBLICERAT: 2011-04-11, 22:57:23 | URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Det heter ju markarbete med bommar och hinder upp till typ +/-50 cm. Dressyr utan bommar och hoppning med riktiga hinder :) Haha, söt bild förresten ;)


Karin
PUBLICERAT: 2011-04-19, 23:22:46

För ett tag sen var det någon av er, Heidi eller Lovisa, kommer inte ihåg som skrev att ni ville ha lite tips på bett som var skarpare än nova med mildare än något annat bett, tror det var så. Jag kommenterade då att ett nova bett i ihop med uppkäk brukar funka. Nu vill jag länka till en blogg som har bilder och info på hur jag menade. http://reitsport.blogg.se/2010/january/kanslig-men-stark.html#comment



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: