2011-04-25  20:35:50

TJAO!

Fyfan va seg uppdatering!

Idag var jag iväg och red Pablo iaf som jag gjorde i tordags och fredags också!
Han skrittas fortfarande i 25 min och 5 min trav.

Hur roligt är det med långsamma igångsättningar av hästar som varit skadade?
Inte så himla roligt va?!

Pablo tycker det är tråkigt. Jag tycker att det är tråkigt. Eller jag gör det ju inte varje dag och det är ju inte min häst. Och visst blir jag glad av att rida lite extra eftersom att jag inte har allt för fullt upp i min ridkalender. Men ändå, jag tänker mer på er som har hästar under igångsättning efter skada och måste rida dom VARJE dag i skritt och lite trav i en säkerligen ganska lång tid... Jag lider med er...

Eller vad tycker ni om igångsättningar? Roligt/tråkigt?

Nu ska jag jobba sent hela veckan vilket gör att jag inte kommer hinna vara i stallet... Buuu. Men får försöka hålla uppdateringen uppe ändå!

 

Och sen får vi ju hoppas att Lovisa kan komma tillbaka med lite nytänkande, hon får väl berätta lite mer om Nikolas... För jag har hört att hon varit och ridit på honom idag ;)


Sara
PUBLICERAT: 2011-04-25, 20:56:00 | URL: http://varldenurminaogon.blogg.se/

Fast i och för sig så är det ju förmodligen så att hästen vilat ett tag innan man börjar sätta igång den, så då känns det ju roligare att få börja rida igen! :D


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-04-25, 21:01:45 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

Ett nödvändigt ont är det


Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.
PUBLICERAT: 2011-04-25, 21:06:30 | URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Igångsättningar kan även vara spännande, beroende på hästen! ;) Jag skulle skritta igång en häst på jobbet i vintras men han var så himla glad hela tiden så han gjorde fina luftsprång lite nu och lite då, då blev allt mycket roligare :D Inte speciellt bra för benet han blivit opererad i dock, men det gick inte att hindra honom kan jag säga...


Ebba
PUBLICERAT: 2011-04-26, 01:03:55

Liiite tråkigt är det eftersom man är så begränsad. Fast om hästen stått i tre månader och man ÄNTLIGEN får sätta igång igen spelar det ingen roll att man bara får skritta i 20 minuter. Att få rida hästen igen är underbart. Längtade så efter det senast ponnyn blev halt men tyvärr blev det inget mer sånt, istället fick hon galoppera i Trapalanda med friska ben och sin bästa kompis. <3


Samuel Blomberg
PUBLICERAT: 2011-04-26, 07:29:27 | URL: http://najjethebest.bloggplatsen.se/

Japp håller med fullkomligt najje har varit halt nu..... och jag hålelr på att sätta igång honom dock i skritt och galopp ingen trav...... och det har jag gjort i 3 veckor:P


anna
PUBLICERAT: 2011-04-27, 00:02:57 | URL: http://annawerner.blogg.se/

urtrist, men sånt som måste göras...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: