2011-04-11  21:45:52

Markarbete med Kaddis

Hej igen! Det var inte i går, vet att min uppdatering är skit just nu men så får det vara, ni vet anledningen. Jag har missat så gott som tre månader i skolan, mitt ena hockeylag är mitt inne i en het SM-finalsserie och mitt andra lag startar sitt slutspel på onsdag. Lägg där till träning och att jag äter som en mus vilket gör mig ofantligt lättretad och grinig. Det är mycket just nu med andra ord. Men det kommer att bli bättre, jag lovar.

I alla fall så var det dags för markarbetesträning med Kadoor i dag, det gick faktiskt riktigt bra! Visst finns det saker att fila på, men överlag så är jag väldigt nöjd med honom och min egen ridning.

Värmde upp runt galoppbanan i skritt och trav, han var rätt pigg, gick in och galopperade fram inne eftersom det fortfarande är väldigt farligt för mig att ramla av efter sjukdomen och han kan bli lite knäpp när han galopperar där, haha. Jobbade mycket övergångar som vanligt, i början var han väldigt trög, men efter mycket genomböjningar och serpentiner gick han som en klocka! Till och med skänkelvikningarna stämde, och det är inte vardag för Kadoor precis!


Första hinderövningen bestod av en liten "serie" på ena långsidan, varannan markbom, varannan upphöjd, sex meter mellan. Ett lite kortare galoppsprång alltså. Hoppade serien några gånger åt varje håll, tills jag blev nöjd helt enkelt. Hade lite strul i högergaloppen då han lyckades snubbla över första bommen ett par gånger, men sedan gick det fint. Åt vänster var han klockren hela tiden! Jag som ryttare fick jobba en del på att hålla honom kort då han gärna ville öka i väg lite, men det gick super på den punkten med!


Sist av allt hoppade vi fyra hinder på båge, med byte över varje alltså. Bytena var sådär i början, han har ju väldigt svårt för det, men efter att ha ridit väldigt noggranna vägar hela tiden stämde även bytena mot slutet! Kul att han blev lite pigg och tog för sig också!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: