2011-04-04  01:28:51

Bästa vän?

Alltså många beskriver eller kallar sin häst/ponny för sin bästa vän. Vilket även jag gör.
Men i sammanhang där det handlar om att sälja denne häst eller ponny så passar inte "bästa vän" in.
Tex. i en annons. "Nu måste jag tyvärr sälja min bästa vän."
Eller någon annanstans. "Kommer bli jobbigt att sälja min bästa vän".
Det passar inte in att använda det uttrycket just då. Det känns ju rätt sjukt att skriva att man ska sälja sin bästa vän?

Inte skulle väl jag lägga ut en annons och försöka sälja Lovisa... Hahaha.
Nej, men skämt åsido. Jag äger ju inte henne.
Men om hästen eller ponnyn nu är en bästa vän, verkligen på riktigt, så säljer man väl den inte... För jag skulle inte sälja Lovisa om det nu var så att jag ägde henne. Hahaha... För att jag vill gå vidare med en annan vän, som kan... Hoppa högre...?

På tal om det så är Lovisa inte så bra på att hoppa utan häst. Så kanske dags att byta ut henne... Hon va grym när hon var yngre men nu är hon lite rädd och hoppar inte över typ 75 cm typ. Hihi.



Nej, jag vet att det finns folk som kallar sina ponnyer för bästa vän och sen säljer för att dom inte får tävla ponny mer. Och jag har inget emot det, eftersom att jag själv hur mycket jag än älskar en ponny, faktiskt väljer tävlingskarriären före. Och om ponnyn också gillar att tävla så är det ju inte mer än rätt.
Det heter ju ridsport för att det är en sport. Och håller man på med sporten så får man hålla sig till reglerna, vill man tävla så måste man faktiskt byta ponny och häst ibland, hur tragiskt det än är.

Sen finns ju hobbyryttare som blir skogstokiga när folk väljer att sälja sin ponny när man blivit för gamla men. Dom håller på med ridning, inte ridsport. Det är olika saker.
Sen önskar jag att man kunde få tävla ponny tills man blev 20 år åtminstonde, om man är tillräckligt liten för att rida ponny fortfarande.

Haha ovärt inlägg utan handling, men ville bara säga detta.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: