2011-06-14  21:45:20

Dagens ridpass: Cormena

Efter att ha mellanlandat hemma åkte jag vidare till nästa stall och gjorde i ordning Corran. Jag tror inte att jag skrivit om henne än men det är i alla fall en av Annas egna uppfödningar och Menorcas äldsta avkomma (herregud, måste verkligen skriva ett inlägg om alla hästar, haha). I alla fall så var det här andra gången jag red henne, hon är faktiskt rätt trevlig att rida. Dessutom har hon en stam som faller mig väldigt väl i smaken (Cortus-Irco Mena).

Hur som haver... Hon har ju tagit det rätt lugnt nu det senaste pga. att Anna är gravid och att jag inte har tid att rida henne så ofta (Anna har sju hästar varav fem ridbara och det blir lite tufft att hinna med alla). I alla fall så jobbade vi bara lite lätt i paddocken, mycket övergångar och lösgörande och hon gick riktigt bra! Hon är så otroligt fin och välriden så hon är bara kul att rida, dock kan hon vara lite stoig och ni vet ju hur det är med den saken...

I dag fick hon dock bara ett "utbrott", jag ville att hon skulle jobba ett extra varv på volten i galopp men det ville inte Corran så hon sköt upp i luften, var inte långt borta att jag åkte av vill jag lova... Haha, men efter det höll hon sig i skinnet och gick så fint så!


Karin
PUBLICERAT: 2011-06-14, 22:22:04

Du får ta bilder på alla om du har en fungerande kamera :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: