2011-06-14  21:13:17

Dagens ridpass: Zabina

Blrjade som sagt dagen med att missa bussen ut till Hemsjö, fick skjuts av pappa ut. Zabina hade fått lite skav av sadelgjorden (hon är så tjock just nu, så sadeln glider fram något) så jag fick sätta på ett ludd. Testade även att rida med graman på henne i dag, eftersom hon inte gärna söker sig ner på better och det blir bara dumt om man ska bråka med henne.

Nåväl, red tillsammans med Lina och Malin och vi red till paddocken, tar kanske 15-20 min att skritta dit så då är hästen i alla fall väl framskrittad när man kommer dit. Väl där så började jag jobba henne lite i trav på en åttvolt och redan där uppstod det vissa meningsskiljaktigheter. Dels så är hon ju både fux och sto och dels så är hon ju ungefär lika välutbildad som en fyraåring trots att hon är åtta, så det är smällar man får ta.

Bråkade inte med henne utan bara var bestämd och red på och efter ett par varv började hon samarbeta, då var hon riktigt käck att sitta på! Hon kan ju inte så mycket samt att hon inte är så stark så i dag jobbade vi bara på traven, att hon skulle lyssna på mig och inte skjuta ut bogarna och behålla takten och hon var faktiskt riktigt fin! Synd att jag inte fick det på film, för hon var verkligen överraskande fin!

Bjuder i alla fall på en bild, vet inte hur gammal den är men den har väl antagligen några år på nacken då jag hittade den på nån random sida på nätet... Sådan hemsk stubbman har hon inte nu, haha!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: