2011-03-28  21:29:17

Dressyrträning

Med Artax!
Han skötte sig otroligt bra och han var nästan en helt annan ponny idag, jobbade på som aldrig förr och blev faktiskt riktigt svettig och allt!

Vi jobbade med halvhalter och övergångar, och enkla byten i galoppen. Allt detta på serpentiner.
Sen avsluta vi med lite öppnor och slutor, och allt gick klockrent, Fick en riktigt bra ridkänsla på min lille skrutt.
Haha jag kände mig sjukt stor på honom, men han jobbade ju rätt i form och allt så det kan inte ha varit så hemskt för honom.

Men övergångar och halvhalter är verkligen något jag rekommenderar alla att göra! Jag gör det jämt! Man får hästen med sig, den får igång bakbenen och lyssnar bra.


Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!
PUBLICERAT: 2011-03-29, 08:52:45 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

Härligt att det gick bra! Överstrykningar är också riktigt bra för att kontrollera form, lösgjordhet och bärighet



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: