2011-03-25  15:00:00

Faune Apache

Han heter Faune Apache men kallas Appe.
Han föddes den 15 April 2004.
Han är ett Engelskt Fullblod.
Han är en valack.
Han är uppfödd i Sverige.

Hans pappa heter Funambule.
Hans mamma heter Speedstar Apache.
Hans morfar heter Spectacular Tide.

Han har startat galopp en gång.
Han har tävlat LB:0 dressyr en gång.
Nu ska han tävlas i hoppning av mig.
Jag håller på att hoppa in honom och han sköter sig bra, lite för vild ibland men!
I dressyren är han fin och ganska välriden men det finns mycket att jobba på.
Och det är honom och mig ni kommer att få följa i denna bloggen. I medgång och motgång.
Vi får se hur det går!

Han är söt och charmig.
Jag älskar honom.

Jag vet att jag på ett sätt säger emot mig själv. Men jag skulle aldrig ens öppnat annonsen om det var så att jag letade häst på nätet. Jag skulle nog aldrig köpa honom, då jag inte vet om han kommer hålla för hoppningen eftersom att jag har lite fördommar mot fullblod som gått galopp, om dom håller för hoppning. Jag hoppas att ni inte behöver göra en stor grej av detta. Man kan faktiskt hitta en häst man gillar där man minst anade det. Jag är inte mer än människa, jag har känslor, och jag vill inte sluta rida Appe bara för att slippa höra erat tjat och elaka kommentarer. Jag älskar honom, och han är som jag vill att han ska vara. Men jag har fortfarande fördommar mot fullblod, innan jag lärt känna dom. Appe har bara visat att han inte är ett fullblod med dom egenskaper som jag tycker fullblod som gått galopp har oftast. Jag har fortfarande mest dåliga erfarenheter av fullblod, men Appe har visat att han är ett undantag.


Carolina
PUBLICERAT: 2011-03-25, 18:04:32 | URL: http://asslatjejerna.blogg.se.

hur högt är han utbildad i dressyr respektive hoppning? :)


Lina - Team Hippoteket
PUBLICERAT: 2011-03-25, 21:06:04 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

finns nog fler undantag bland fullbloden än travarna iaf :) hade en riktigt fin fullblodstjej innan som har msv-talang i dressyr, men tyvärr var för kall i benen vid hoppning


marre
PUBLICERAT: 2011-03-26, 08:42:28 | URL: http://clarquists.blogg.se/

spännande :D har själv en fd. galoppör som numera är hopphäst :)


sofie
PUBLICERAT: 2011-04-15, 15:52:19

Hej. Det är jag som står på ägare på Faune. Hur fick du tag i honom? Ring gärna, 0708-744554.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: