2011-03-29  17:46:12

Ridpass 1 - Menorca

När jag tog in Trullerulle från hagen i dag så visade det sig att han trampat av sig en sko, och hoven var inte i så fint skick så han fick gå in i boxen tills hovslagaren kommer i morgon och kan se över honom. Ingen ridning på honom med andra ord, men det var kul att se honom igen!

I stället fick jag markarbeta lite med Mena som står i grannstallet, har hoppat henne några gånger förut och det är en sån himla fin häst... Hon börjar ju bli lite till åren men är verkligen läromästare personifierat. Eller ja, hästifierat kanske man ska säga.

Red i kanske 40-50 minuter och tog det rätt lugnt då jag dels har världens träningsverk efter gårdagen och sedan så mår jag ju fortfarande inte särskilt bra och att ta ut sig allt för mycket är ju bara idiotiskt. Skuttade över lite sockerbitar och travade över cavalettis, jag behöver ju inte göra så mycket mer än att styra och tänka på positionen för hon är verkligen helt grym...


Efter en lite längre uppvärmning så gjorde vi denna övning, öppna på medellinjen, och sedan räta ut och trava över fyra bommar. Då hon gärna samlar ihop sig väldigt mycket i öppnan så gäller det att få fram henne ut ordentligt. Superbra övning, kan verkligen rekommendera den!


Enda riktiga galoppjobbet förutom när jag red fram var på en volt över fyra sockerbitshinder, kändes som att det skulle bli lite tight då hon har en helt makalöst stor galopp men åter igen förundrade hon mig genom att agera dressyrhäst med tripptrippgalopp.

Om jag är nöjd? Det är bara förnamnet! Första gången jag över huvud taget tar mig över en bom sedan i januari och det går helt strålande. Min egen insats var väl egentligen svår att betygsätta, det blir ju lite så när man sitter på en klocka till häst. Fina, fina Mena!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: