2011-03-17  20:59:21

Hemma från Presley!

Nu kanske ni undrar vem denne Presley är? Jo, det är min kompis D-ponny arab e. Halim-Probat, född 1995 som jag rider lite ibland när hon inte hinner och då hjälper jag ju så gärna till!
Dom har faktiskt tävlat VM i gymkhana tillsammans!
Haha och jag har faktiskt tävlat gymkhana för er som inte visste det! Dock inte med Presley, och dock inte VM... Men ändå! Var med i en gymkhanagrupp förr och tränade en dag i veckan och sen fick jag tävla!

Mina åsikter om gymkhana är dock att om man tävlar det högsta som finns i gymkhana, kanske VM då... Så anser jag att det är samma svårighet som att tävla en lokal LB i hoppning typ. Haha, att tävla det högsta i dressyr, är typ som att tävla regional LA i hoppning. Och att tävla fälttävlan är bara korkat. Och allt jag inte nämt är ännu mer korkat och räknas inte som ridsport.

Nog om det! Jag red Presley och det gick bra! Försökte få han att jobba i en låg form, i ett lungt tempo. Sen så stod det ett litet hinder på typ 40 cm framme så hoppade över det några gånger i båda varven på en volt. Och sen hade jag en överladdad ponny som minsann inte skulle trava av!
Jag har aldrig tyck att araber och hoppning gått ihop, men Presley älskar att hoppa och är inte så himla tittig och vi har faktiskt hoppat 110 cm iaf en gång i tiden!



Åh vad jag gillar denna ponnyn! Visst är han fin?

Jag är inte alls mycket för araber annars, dom är för... nerviga?
Men Presley är så underbar, han har stor personlighet och han är riktigt charmig!
Jag var medryttare på han 2009 och 2010... Så vi har "känt" varandra länge nu och vi kommer bra överens!


Adina
PUBLICERAT: 2011-03-17, 21:17:53 | URL: http://adinis.blogg.se/

Han såg riktigt härlig ut!

Bara en liten fråga, du anser alltså inte att det är en sport att tävla på islandshästar i gångartstävlingar?:) Bara lite nyfiken


Therese Jensen
PUBLICERAT: 2011-03-17, 22:36:18 | URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/

Måste fråga. Varför tkr du att arber och hoppning inte går ihop?


?
PUBLICERAT: 2011-03-18, 06:56:21

Ofta du tror att det är som att tävla reg La hoppning om man tävlar det högsta i dressyr! La hoppning kan nästan vem som helst tävla om man har en riktigt bra och snäll häst! Titta bara på kändishoppningen i globen dom hoppar ju inte la direkt men dom har bara ridit ett halvår. Så tänk då om dom hade ridit i 2år istället....

I dressyren däremot så räcker det inte med en riktigt bra och snäll häst för man måste kunna rida om man ska kunna göra rörelserna! Visst underlättar det om hästen är duktig men det räcker inte!!

Jag tycker du verkar vara en sån person som tycker det är tråkigt med dressyr bara för att du helt enkelt inte kan rida det! Och jag har sett dig rida och du rider inte direkt din häst bra eftergiven eller med vikten på bakbenen utan bara flänger runt! Och om det nu är så lätt varför tävlar du inte dressyr för du skulle väl vinna allt då eller???


Therese Jensen
PUBLICERAT: 2011-03-18, 11:49:29 | URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/

SV; Okej visst alla har sina egna åsikter men min ponny är arab, visst där är connemara också men ändå och att hästar är tittiga kan vara en bra sak sålänge den litar på ryttaren och hoppar ändå för är det något dem tycker är läskigt men ändå hoppar så lyfter dem på benen så man kan se det både negativt och positvt, hoppas du förstår hur jag menar. Vet även en arab som gått LA hoppning och finns många andra araber som kan hoppa och kan göra det mycket bättre än "dem vanliga raserna inom hoppning". Tycker det är fel av folk att döma hästarna pga rasen.


hanna
PUBLICERAT: 2011-03-18, 12:40:38 | URL: http://hannaliinder.blogg.se/

Åhh, det är ju sandras häst! Jag rider gymkhana med henne/eller har gjort, och han är bara för go! Riktigt riktigt fin oxå! :D


sarakarlsson
PUBLICERAT: 2011-03-18, 19:12:26 | URL: http://sarakarlsson91.blogspot.com

La hoppning är inte samma sak som svåraste dressyren!!! man kan inte jämföra så!


Nathalie
PUBLICERAT: 2011-03-18, 19:44:17

Åhh Presley! =)

Han är så sjukt fin!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: