2011-03-23  20:14:53

Hoppträning avklarad!

Appe skötte sig sådääär idag... Men men får tänka på att han är väldigt grön i hoppningen!

Han var mjukare idag när jag red fram iaf, dock lite seg men. Och dressyren funkade bra liksom. När vi börja hoppa fram lite så skötte han sig bra och hoppade och tyckte det var roligt.
Sen när vi började höja lite, så drar han gärna ut till vänster extrmet mycket och det är sjukt jobbigt att hålla tillbaka honom. Så efter att ha hoppat in i några hinderstöd istället för att hoppa över bommarna så bestämde han sig för att det räckte för idag. Han sa upp sig. Så då fick vi börja om från början och sänka och hoppa små hinder, knappt så att det heller var okej, men med lite övertalning från min sida så gick han med på det.

Det är jobbigt att hoppa in hästar! Dom är så sköra och minsta lilla gör att han måste börja om från början. Nu lär han ju ha lite sämre självförtroende än vissa andra hästar, så vi har en del att jobba med. Vissa dagar hoppar 1 meter klockrent, vissa dagar tycker han att det är bättre att sikta på hinderstöden och vissa dagar skenar han runt över hindrerna.

Bara han lär sig att det är lättare att hoppa över bommarna än hinderstöden så blir det nog bra! Och jag får jobba med att uppmuntra honom som en galning, han ska ramas in, smackas på, drivas på, styras mitt på hindret medans han springer slalom, jag har fullt upp med andra ord!

Filmer och bilder kommer, och dom får ni av Lovisa!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: