2011-03-25  00:00:00

Ponnyn i mitt liv... NR.2


Herkules
är en maxad C-ponny på 139,6 cm. Han är en holländsk ridponny och passar lika bra till hoppning som dressyr. Han är en brun ponny som är född 1999.
Jag red och tävlade honom mellan 2006-2009.
Han är en gentleman och gör allt för sin ryttare, så länge man är lugn och snäll mot honom. För mycket skrik och rörelse gör honom lite nervös. Han är en liten känslig herre, men han är duktig på allt han gör!
Han är mycket duktig på dressyr och går gärna och ser fin ut. Han kan alla skolorna och han gör dom bra.
Hoppa gjorde han mycket gärna förr, Men han har mist sitt självförtroende lite, men sålänge det är lagom högt så går det bra att ta sig över. Han har inte världens bästa teknik, men på lägre höjder är han en vinnare! Han är vändbar och håller farten i svängarna!


Han älskar att ridas ut, och då går det fort. Ibland kan det bli lite för fort, men då får man helt enkelt hänga med tills vägen tar slut! Hoppa hinder i skogen är däremot underbart kul! Och att plaska lite i vattnet!
Han tycker inte så hemskt mycket om att bli borstad, det är mest obehagligt... Men om man är lite gullig och mutar honom med godis så är han en liten gosegris!
Han är en ponny som alla fastnar för, hans charmiga ögon under den långa pannluggen, den runda magen och hans söta gnägg.


Han var min första tävlingsponny och han är verkligen speciell för mig. Vi hade ett speciellt band, och vi passade bra ihop och jag hade alltid ett leende när jag red honom.
Jag började tävla honom 2007, och tillsammans tävla vi upp till LB hoppning med vinst och LB:1 dressyr på 63,56%
Jag tävlade honom lite till och från 2007-2009 och vi kom nästan alltid hem med minst en rosett. Min stjärnponny, min bästa vän, mitt allt.
Nu i december 2010 blev han såld till en familj i Lilla Edet och jag hoppas att dom tar hand om honom precis så bra som han förtjänar! Min underbara ponny, jag älskar dig ♥


Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar
PUBLICERAT: 2011-03-25, 00:16:59 | URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Hej. Hoppas allt är bra!

Jag skulle bli jättelycklig om du ville lämna en kommentar här: http://nilssonpettersson.blogg.se/2011/february/jag-behover-tips-om-tvattmaskiner.html, du hjälper mig nämligen isf! Din kommentar behöver inte alls handla om just tvättmaskiner, det är antalet kommentarer som räknas :)

Sen får du, om du vill, jättegärna delta i min tävlingar. Jag har flera igång, och fler på ingång - en med en av våra större modekedjor kommer starta inom kort!


sara
PUBLICERAT: 2011-03-25, 14:52:41 | URL: http://ussing.blogg.se/

Jättesöt!


Anna Elfstrand - hästblogg
PUBLICERAT: 2011-03-25, 15:36:29 | URL: http://catago.blogg.se/

ja det tycker jag också! visserligen är det ju faktiskt mycket att gå igenom, men 20 timmar är lite overkill :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: