2011-03-27  15:52:44

Svar på frågestunden

Jag är en ny läsare här och då undrar jag om ni tävlar och vilka klasser;)
Jag har inte tävlat nästan någonting det senaste året då jag satsat på att utbilda + haft en del otur med sålda och avlivade hästar... Men fram till det så tävlade jag tom. LB hoppning och LB:2 dressyr på ponny. I år tävlar jag ju Madam men då vi inte känner varandra särskilt bra så är det kortsiktiga målet 1 m i hoppning innan sommaren i alla fall. Heidi har tävlat tom. LB hoppning och LB:? i dressyren, just nu utbildar hon Appe och då han fortfarande är väldigt grön är de inte ute på tävlingsbanorna än.

Hur ofta drömmer du om SiddaN?
Varje dag!

Vad för teckensnittet är dina favoriter? Är det sådana stilrena eller mer "avancerade"? Du kanske till och med kan ge namnen på några du använder flitigt... (a)
Egentligen så gillar jag mest stilrena sans-serifer som till exempel Champagne & Limousines men jag gillar även tyngre typsnitt som Market Deco (som är det typsnitt som en del i vår layout består av), samt att bryta av med lite handskrifter som till exempel Just Me Again Down Here. Får jag bara säga en favorit så väljer jag nog ändå Impact Label, men valet av favorit beror ju dock på ändamålet.

Vad anser ni om obligatorisk väst på tävling? :)
Jag tycker att det borde vara frivilligt, även om jag själv tävlar med väst. Så som det är nu funkar rätt bra tycker jag!

Brukar du rida CI någon gång ibland nu för tiden eller är det mest Madame?
Rider CI väldigt sällan nu mera, vi har ju liksom haft vår tid, men visst händer det!

Skulle inte du köpa en storhäst.. Eller hur blev det med det? :)
Jo, jag var ju och provred några hästar i slutet av förra sommaren varav det var en häst som jag blev riktigt förtjust i och som jag skulle köpa, men han blev tyvärr såld till Finland. När hösten kom så la vi de planerna på is då jag gjort det misstaget förr att skaffa häst under vinterhalvåret, personligen så tycker jag att det är lättare med nya hästrelationer under de varmare månaderna, haha. Kollar just nu på lite hästar och jag har ett par som jag ska åka och kolla på antagligen.

Vad har du haft för hästar tidigare?
Jag håller på och skriver inlägg om det, klicka på kategorin "hästar"!

Vad är det högsta du tävlat?
LB hoppning och LB:2 dressyr.

Vad är din favoritfärg till din häst? :)
Jag får nog säga skimmel, fux eller mörkbrun, tycker även att borkar är väldigt fina!

Hur ofta tävlar du?
När jag tävlade som mest så var det varannan helg ungefär, nu har det ju inte blivit så mycket det senaste men mitt mål är att vara ute ett par helger/månad när jag lärt känna Madam lite bättre.

Vilka klasser och vilka procent har CI fått i dressyren? Vore roligt om du kunde lägga upp resultat med dig och med andra!
Jag och CI har tävlat tom. LB:2 med ganska varierande resultat, rätt dåliga resultat egentligen. Vi har ju bara startat dressyr typ fem gånger och jag har ingen jättekoll på resultaten men vi brukade väl ligga runt 55%... Vad andra har för resultat med honom har jag faktiskt ingen koll på, men ungefär samma antar jag!

Vad är det högsta du hoppat?
130 cm med D-ponny.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: