2011-05-23  21:19:20

Hoppträning med ett arabiskt fullblod...

Ja, ni läste rätt.
Jag bönade till gud om att få en enkel och ganska samarbetsvillig häst, men tydligen har jag varit stygg, för som straff av gud fick jag det arabiska fullblodet Jambo. Och nej, han är ingen lätt häst att hoppa med.

Jambo: Han är väldigt skön att rida i dressyren iaf trots att han är seg och hatar när man rider med sporrar. Han kickade mot skänkeln några gånger, men sen gick han fram ärligt till handen och då släppte det.
Jag antar att Lovisa kommer göra en banskiss av det vi hoppade idag så jag hoppar över det!
Hoppningen gick över förväntan och vi kom faktiskt över en oxer på 80 cm! Det hör inte till Jambos vanliga rutiner. Och jag var inte arg på honom idag (den stilen har jag redan försökt, det slutade med att han inte ens gick över en bom... Jobbigt med hästar som blir arga tillbaks och sen bara "stänger av") utan red och efter varje hinder massa beröm och hela tiden positiv och smackade lite uppmuntrande innan hindrena istället för att verka arg. Funkade mycket bättre! Haha. Här är en bild på honom!


Pablo: Han fick trava lite på parkeringen idag, på lite hårdare underlag. Och lite i paddocken också. Sen galopperade vi runt galoppbanan. Han var mycket mer fram idag redan från början och kändes riktigt fräsch!
Så det var riktigt roligt att rida honom! Han har ju vart väldigt loj och nästan känts halt, men nu när han gick fram så bra med egen bjudning kändas han väldigt bra! Mjuk och fin också.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: