2011-05-09  23:22:03

Madamsing

Hej igen, det var inte i går, haha. Har ni saknat mig? I dag red jag Madam för första gången (well... Jag har ridit henne typ en gång tidigare, för tre år sedan och i max tio minuter) och det kändes ju bra att äntligen få det gjort eftersom att hon är min tilltänkta blivande tävlingspolle fram tills jag hittat mig nåt eget. Vi red på gräsbanan för första gången i år och det var supervarmt... Jag har nog aldrig varit så trött som jag var efter det här passet, mamma fick ta Madam för jag var verkligen helt slut... Hade knappt ätit nåt på hela dagen så jag var bara tvungen att sätta mig ner och klunka vatten i mängder.

Själva träningen då. Det gick bra! Eller ja, det gick okej. Är långt ifrån nöjd, men för att vara första gången så får det väl vara godkänt. Hon var fruktansvärt stel och när man väl kom åt henne blev hon rätt trög, men annars så var hon helt okej. När det väl stämde så kändes det bra och förhoppningsvis så blir det bara bättre nu.

Vi jobbade skänkelvikningar, volter och galoppfattningar. Fattningarna gick super och volterna var okej men i skänkelvikningarna var det rätt orytmiskt. Ja, ja, det kan som sagt bara bli bättre och jag hoppas att det kan komma nåt verkligt bra ur det här. Tänkte skriva ett inlägg emd lite målsättningar osv. längre fram.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: