2011-05-23  15:55:47

Stall ett & stall två

I dag visade det sig att vi var lediga från skolan (skönt, dock tråkigt att jag inte visste om det så att jag var där ändå) så jag begav mig ut till stallet efter att ha sovit en liten stund. Red Niko, Millsan och Rosie samt pysslade lite med Pottan. Det är så kul med honom, för han blir verkligen lycklig när man vill vara social med honom, haha. Precis som Niko med andra ord, Millsan och Tulle är bara sura...

Niko: Bestämde mig för att rida ut på honom och galoppera, är ju inget jättefan av att rida ut (tycker att det är kul, men har ridit för många stolliga hästar i skogen helt enkelt) och brukar ta det rätt lugnt men i dag fräste i på, det var uppskattat av oss båda! Han behöver ju verkligen mycket galoppjobb, så detta passade utmärkt.

Millsan: Hade ingen att rida ut med så jag red henne lite i paddocken (utan lina!) skrittade och travade lite och red lite volter m.m. Hon är faktiskt väldigt lydig med tanke på hur grön hon är, sen att hon ibland kan bita tag i bettet och göra lite som hon vill är en annan femma... Haha. Tips på bett som förhindrar detta för en helgrön treårig ponny? Rullbett kanske?

Rosie: Rosie är inte sedan tidigare presenterad i bloggen då jag inte ridit henne förut. Hon heter i alla fall Tulip Rose och är en 14-årigt sto. Hon är den enda inackorderingen i stallet och ägs av Maria, som jag ridit ut med en del. Hennes ägare hade hur som haver inte riktigt tid för henne så jag satt upp och red lite dressyr i stället. Jobbade mest lite lösgörande, mycket volter och så, hon är så himla välriden att hon var fin redan från början. En väldigt trevlig häst!

Nu ska jag hur som haver vidare till Nygård där det vankas hoppträning med Madam, mamma ska med så hon får filma, hoppas på att kunna slänga upp filmen här redan i kväll! Är supertaggad på träning i alla fall, mitt intresse för hästarna och ridningen har verkligen gått från nästan 0 till 10+ på mindre än en vecka, haha...


Eleonor
PUBLICERAT: 2011-05-23, 18:57:30 | URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kul att du är igång igen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: