2011-06-15  02:37:49

Hästarna som förekommer i bloggen



Madam Butterfly (Halvblodssto 11 år e. Cortus-La Paz)
Madam har ni stött på en del i den här bloggen, dels för att Heidi red henne tidigare och dels för att det är henne jag tävlar och tränar numera! Står på Alingsås Ryttarsällskap och jag rider henne ca 2 ggr i veckan. Världens snällaste lilla häst, har placeringar tom. regional 110 och är tränad 120-banor. Är spänstig som en katt och en riktig hejare på omhoppningar. Jag har ridit Madam i lite drygt en månad och jag hoppas att vi får mer tid tillsammans!




Kiara (Sto imp. Tyskland 9 år)
Kiara står också på Alingsås Ryttarsällskap och är en övervuxen ponny som jag ridit i snart ett och ett halvt år. Hon blev någon slags övergångshäst för mig efter att jag slutat tävla Challe och vi har haft mycket kul ihop. Rider henne inte alls ofta längre men då och då förekommer hon fortfarande i bloggen.



Alcameras Peu de Choix (Ridponnyvalack 2 år e. Alcamera la Silla-Rodlease Dancing Gold)
Kallas till vardags Pottan/Potvin/Edwin/Melwin och är en helt underbar liten D-ponny. Ca 143 cm hög och alldeles, alldeles underbar. Jag föll vid första ögonkastet och jag kan ju lugnt säga att det här är en sådan ponny jag önskar att jag fått under min ponnytid. Halvbror (samma pappa) som EM-vinnaren Acapella Z och ja... Toppstam, har alla förutsättningar för att bli en av Sveriges bästa hopponnyer. Står hos mammas fd. jobbarkompis och det är i princip bara jag som haft med honom att göra sedan han kom för någon månad sedan.



Millie Me (Sto imp Irland 3 år)
Millsan är ett litet C-ponnysto som står i samma stall och ägs av samma person som Edwin. Är tänkt att bli familjens lilla barnponny om några år. Söt som socker och charmar alla i hennes väg, har stått i stallet i ungefär ett halvår och hittills är det bara jag som har ridit henne. Rider henne några dagar i veckan.



Menorca (Halvblodssto 20 år e. Irco Mena-Ganesco)
Mena står i samma stall och ägs av samma person som ovanstående, är avelssto och betäcktes i år med Cartier. Har stått på gården hur länge som helst och är mamma till Cormena, Callameno och Balou. Jag red henne en del förra sommaren men nu har hon mest fått ta det lugnt, står i hagen och har det skönt! Har gått 140-hoppning.



Cormena (Halvblodssto 7 år e. Cortus-Irco Mena)
Kallas för Corry eller Corran och är tävlad tom. 120-hoppning, jag har inte ridit henne så mycket tidigare men då Anna som äger henne (och de andra) är gravid så rider jag henne så mycket kan/vill/har tid för. Ganska stoig häst, men utöver det passar hon mig bra. Dotter till Menorca.



Callameno (Halvblodsvalack 3 år e. Callahan VDL-Irco Mena)
Son till Menorca, har börjat ridas in men det har stannat av lite nu. Jag känner inte att jag är rätt ryttare för att fortsätta den utbildningen i nuläget då han minst sagt kan vara rätt vild. Kommer antagligen att säljas efter sommaren, så om någon är sugen på en välstammad blivande hoppkanon kan ni ju hojta till. Kallas Calle på hemmaplan.



Balou (Halvblodsvalack 1 år e. Balougraph-Irco Mena)
Menorcas yngste son, världens snällaste bebishäst. Är otroligt lik sin pappa och är en häst som jag absolut skulle kunna tänka mig att köpa om han fortfarande är så här cool om några år. Går mest i hagen med Calle och tar det lugnt i nuläget, verkar bli väldigt stor så han har ingen jättekoll på sina långa ben!



Narco (Halvblodsvalack 6 år e. Darco-Indoctro)
Annas (ägaren till Edwin, Millsan, Mena, Corry, Calle & Balou) mest lovande tävlingshäst i nuläget, jag har bara ridit honom en gång och fram till att han åker iväg (ska ridas & tävlas av någon skåning) rider jag honom så mycket jag vill/kan. Otroligt tuff häst, ser väldigt hingstig ut och har väldigt mycket motor.



Zabina (Korsningssto 8 år)
Började rida Zabina för några veckor sedan, korsning mellan Halvblod och Quarter. En stencool liten häst som mest är riden ute i skogen, min uppgift med henne är att utbilda henne på banan och även hoppa in henne. Ett jättekul litet projekt! Rider henne i nuläget en dag i veckan, kommer att bli mer framöver.



Sedan ska jag ju som sagt provrida ytterligare en häst och sen dyker ju självklart hästar som Challe upp i bloggen titt som tätt, men honom antar jag att ni känner till? :-)


anna
PUBLICERAT: 2011-06-15, 22:06:06 | URL: http://www.ullevidsponnyer.n.nu

Vad kul att ha möjligheten att rida så många olika hästar, du måste ju lära dig massor!! Ska du och Madam tävla något mer på länge? I så fall så skulle det vara jättekul att läsa om :)



Ha en bra sommar!! :D


Anneli Johansson - Bloggtävling i samarbete med Mountain Horse
PUBLICERAT: 2011-06-16, 16:13:29 | URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Roligt med många olika hästar, de lär man sig så mycket på



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: