2011-06-05  21:02:31

Dagens tävling

Sådär, nu är vi hemma från Grästorp sedan några timmar tillbaka. Måste inleda med att jag är fantastiskt nöjd med dagen, vår första tävling tillsammans, min storhästdebut, min första riktiga tävling på över ett år. Hade dock på förhand inte alls någon bra känsla då jag som ni vet har halsfluss, har inte ätit någonting på fyra dagar och lyckades inte somna i natt. Inga bra förutsättningar med andra ord, men vad gör det när man har en kanonhäst som Madam, världens snällaste som gör allt för sin ryttare?

Nåväl, dagens stora + går till Jennie som ställde upp och körde när min pappa blev sjuk (mamma är bortrest), för utan henne hade det inte blivit någon tävling så det var guld värt! Dagens andra stora + går förstås till Heidi som fick agera hästskötare och fotograf (vilket hon hade oanade skills på!)

Åkte tidigt, tidigt och lastningen gick helt okej, strulade ganska mycket i början men när väl lastselen kom på gick hon på utan större protester.


90 cm (bed. CR): Första starten för oss tillsammans och andra gången vi hoppar bana, haha. Gick strålande, hästen bara flyter på och gör allt precis rätt. Jag var ju verkligen dödstrött, snacka om att inte ha nån ork alls, men hon skötte sig strålande! Var något loj på framridningen, men kom som vanligt igång bättre när det vankades bana. Felfri!


95 cm (bed. A+A1:a): Dags för lagklass, även här var hon rätt loj på framridningen och tyvärr blev det en kanske lite väl lång framridning då de inte direkt var snabba i Grästorp... Men, men, fick lite hjälp av Nina på framhoppningen och det gick helt okej där och inne på banan gick det ännu bättre även om jag var rätt matt. Hade lite problem med galoppen i svängarna, verkligen inte så att hon bryter av eller något men hon kan bli lite stötig och är då svår att inverka på. Nåväl, bara att tuta och köra egentligen, en enligt mig fullt godkänd runda, finns inte mycket att klaga på. Vidare till omhoppning!

Tyvärr tog sig inte laget till final då vi bara var tre som red och Johanna & Rambo hade ett ner medan Sara & Whisper nollade, synd! Men vi blev i alla fall bäst av lagen utanför omhoppning och slutade som femma så det var väl helt okej med tanke på hur det gått i de tidigare omgångarna, nu kanske inte Alingsås slutade sist i alla fall, haha...

I omhoppningen så var både jag och Madam precis slut, men vi gjorde det bästa av situationen och styrde runt så snabbt som det gick. Hon är väldigt kvick i sina språng så det är inte alltid lätt att hänga med = jag tappade ena stigbygeln efter andra, som tur var lyckades jag få tag på den igen och vi kunde styre igenom resterande bana smärtfritt. Herregud vad den hästen kan svänga alltså, och då har jag ändå suttit på Mr. Vändbar Himself (CI) i fyra år... Jag tänker att "så här kan vi nog svänga, det borde gå bra" och så vänder hon ännu mer, haha.

Ja, ja, är ganska nöjd med omhoppningen. Fult och flängigt, ingen bra galopp men bra vägar och sådär, vi slutade i alla fall på en sjätteplats! Med andra ord... Två rosetter hem från första tävlingen, det får man vara nöjd med!

Men ja... Nu blev det långt här (min specialitet...) så jag får väl avrunda här, är i alla fall sjukt nöjd med Madam i dag och även med mig själv som härdade ut trots halsflussen. Återkommer med fler bilder osv :-)




Mikaela
PUBLICERAT: 2011-06-05, 21:24:39 | URL: http://theunbroken.blogg.se/

Briljant! Fenomenalt!



Grattis till priserna och du - du får krya på dig också! :-)


Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear
PUBLICERAT: 2011-06-07, 21:05:04 | URL: http://sallberglina.blogg.se/

Grattis! Dog du efteråt av utmattning?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: