2011-03-15  16:20:53

Min drömhäst

Jag vill ha ett litet nätt sto. Ca. 160 cm i mkh. Väldigt pigg och känslig. Den ska hoppa hur bra som helst, och kunna gå minst 140 hoppning. Och vara e. Quite Easy. Typ 6 år (jag fattar ju att den inte kommer vara det hela livet, men när jag köper den). Ljusbrun, med svart man och svans. sen ska den vara glad när man hanterar den också. Jag skulle kunna tänka mig att ha en kopia av Butterfly Flip typ.


Nu till min fula ankunge Appe. Han är en valack på 170 cm i mkh, inte heller speciellt nätt. Han är ett fullblod... Jag hatar travare och fullblod och har svurit på att aldrig köpa någon häst av de raserna... Han är pigg men inte det minsta känslig. Han är 7 år och ligger efter i utbildningen. Han har dock rätt färg. Han är den suraste hästen jag någonsin mött... Sen att han bockar och rusar iväg och har sig är inte ett plus.
Känns det som att han stämmer in på hur min drömhäst ska vara?
Fast han är ändå min lilla bebis, och jag får väl helt enkelt sänka mina krav så dom passar in på honom!

Hur ser era drömhästar ut?


Mikaela
PUBLICERAT: 2011-03-15, 16:24:38 | URL: http://mickajansson.blogspot.com

Min drömhäst ser lite ut som på din förklaring, dock så gillar ju jag de större nätta raserna och skulle därför vilja ha något varmblod eller så... haha. Iaf, helst en fux eller mörkbrun, allra helst mörkbrun. Med någon bläs eller så. Älskar er blogg btw! (:


Amanda Lindahl
PUBLICERAT: 2011-03-15, 21:12:17 | URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Haha tror inte att du hade velat ha en häst som Flippan när det gäller hanteringen. Fruktansvärd att ha och göra med i stallet, extremt stoig och konstant sur ;)


Fanny B
PUBLICERAT: 2011-03-15, 23:29:50

Hur kan man gilla Quite Easy hahaha :O


Alva
PUBLICERAT: 2011-03-16, 16:36:47

Tänker precis som några ovanstående, tur att någon vill ha ett tjurigt litet sto, och efter Quite Easy dessutom. Tur att alla gillar olika! Fin blogg :)


m
PUBLICERAT: 2011-03-17, 20:59:55 | URL: http://nilssonmelinda.blogg.se/

låter som min häst fast hon är e: King marco och 13 år ;) hihi!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: