2011-05-31  19:54:38

Hästen för mig, jag för hästen.

Med Madam var det någon enstaka träning som gick bra. Annars gick det alltid jättebra, superbra osv.

Med Appe får jag vara nöjd om det någon enstaka gång går dåligt, resten av gångerna går jättedåligt, superdåligt... Hehe...

Önskar att jag kunde ha två hästar...

Jag behöver Madam för att bara få hoppa med bra känsla (för någon sån kan inte Appe dela med sig av). Och liksom känna att jag kan och att allt är enkelt, med henne är det en dans på rosor. Hon vill och hon kan. Att man lyckas.
I detta fallet behöver jag henne, för man misslyckas inte. Det blir bara bra, bra och bra.

Och sen hoppa Appe för att få den där utmaningen jag vill ha... Och liksom göra honom bra, och kämpa!
Men utmaning och misslyckande gång efter gång, stjälper mer än det hjälper mig om jag ska vara ärlig.
I detta fallet är det Appe som behöver mig. Och det blir misslyckanden, det blir fel... Det går inte jättebra.
Han har inte alltid den egna viljan utan jag får hela tiden stötta honom och hjälpa till.

Madam och Appe väger verkligen upp varandra. Jag behöver Madam, Appe behöver mig.

Ska köpa dom när jag får råd, hehe.
Så rider man först Appe och ba, nee fan va dålig jag är...
Sen rider man Madam, och då är man bra igen!
Perfekt balans!

Vad föredrar/har ni? Utmaningar eller enkla hästar?

Jag är själv lite kluven! Jag har alltid gillat utmaningar, men jag blir lätt väldigt nere och känner mig dålig när det går dåligt, vilket det lätt gör med lite konstiga hästar.

 

Samtidigt som jag inte gillade att sitta på en enkel häst och "åka" med och höra "bra" hela tiden. Det kan ju vara skönt ibland, men jag bytte ju trots allt bort Madam, så det ligger väl något i det!

 

Fast jag trodde inte Appe skulle vara såhär jobbig, jag trodde bara det skulle vara att "hoppa in" honom sen var det klart, haha!
Men eftersom att jag skrev detta inlägget, så är det just idag en dag som jag gärna haft Madam, som jag kan lita på och veta att hon löser allt!

 

Livet är fullt av val och jag gjorde mitt, ibland ångrar jag det, oftast inte.
Jag tror på Appe, jag tror på oss. Så vänta ni bara, en vacker dag så kommer även vi att lyckas ;)


Jenny
PUBLICERAT: 2011-06-01, 06:54:55 | URL: http://ishestarna.blogg.se/

Jag har en utmaning! ;)

svårfångad häst, som har blivit mkt mkt bättre sen han kom! :)


Caroline Ellinor Melin
PUBLICERAT: 2011-06-13, 18:37:13 | URL: http://carolineellinormelin.blogg.se/

Jag har alltid haft hästar som är lite speciella, och önskat att de var lättridna. När jag för ett tag sen fick chansen att välja en lättriden häst, som gör allt man ber henne om och är ärlig som satan och duktig dessutom, så valde jag knashästen, som galopperar på stället, vägrar på helt vanliga hinder och bara vill bli fångad i hagen vissa dagar...

Men det är väl så, man är antingen en knashäst-ryttare eller en som vill ha det lätt...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: