2011-05-18  22:05:45

Hoppträning..........

Ja... Vad ska jag säga... Jag kommer iaf stå för underhållningen på söndag. För så som Appe hoppade idag på vissa hinder... Alltså??? Han ångrade sig typ i luften...

Framridningen gick sådär. Jag är ju sjuk, så jag orkade inte riktigt rida igenom honom helt.

Vi hoppade en serie, med trav in och sen två studs. Ett språng fram till ett räcke, sen två språng till en oxer. Detta gjorde han bra. Inte något direkt sug dom första gångerna, det blev lite kort ut.
Sen när han tog tag i serien så kunde jag lättare ta tillbaka honom så då blev det mycket bättre och inte så kort ut!

Sen hoppade vi ett räcke med två travbommar framför. Gick väl bra. Förutom att han inte har styrka nog att travhoppa högre. Så han var inte jättesugen på att hoppa igenom den övningen. Men han gjorde det. Förutom en gång när jag tänkte att jag kunde åka häst (men jag hade fel, jag får ALDRIG åka häst på Appe, vilket jag skulle vilja lite då och då... Att han kunde göra något av sig själv haha... Vi är lika lata båda två!!) Så då smet han förbi men men.

Sen en linje med räcke in, med galoppbom framför, sen 22 m till en oxer. Gick bra... Tills det blev 1 m. Så kom vi lite långt ifrån, men inte så att han inte skulle kunna hoppa. Men han tvärnitar och smiter iväg... Sen höll han på så några gånger. Sen fick dom sänka. Då hoppade han halvt. Han hoppade men ångrade sig och smet förbi mitt över hindret. Vilket resulterade i att han hoppade in i hinderstöden såklart. Och så rev han upp ett långt sår på bogen... :( Stackarn... 

Sen hoppade vi banan. Jag fick en bana på 90-100 cm inför söndagen då. Serien, gick jättebra, sen drog han iväg med mig....? Sen räcket med travbommar, fast nu utan då, i kort anridning. Sen linjen, klockrent nu helt plötsligt... Han ville väl inte riva sig igen.
Och sist räcket igen fast med lång anridning. Bra igen, fast han rev, så tog det igen och då hoppade han det bra!

Sen fick han gå in i stallet och så tog jag helosan på såret och så fick han lite äpple, min lilla bebis.

Slutsats: Jag kommer skämma ut mig på tävlingen.
Han kändes väldigt på idag, men samtidigt väldigt tveksam vilket inte är bra. Ingen bra kombination!
Men vi får göra det bästa av det.
Han är ju inte tittig så att han stannar, men han kollar in hindrerna väldigt mycket och vinglar, och tänker typ "ska jag, eller inte". Och då måste jag heeeeela tiden visa "du ska" samtidigt som jag måste hamna rätt på hindret för annars vågar han inte hoppa när det är den höjden. Han har knappt styrkan att trampa om (än), och han har inte modet att hoppa av tidigt (än)!

Tror att det finns några bilder... Tog du några Elisa? :D


Emma Elfstrand - hästblogg - tävling i bloggen
PUBLICERAT: 2011-05-19, 13:59:38 | URL: http://catago.blogg.se/

det kommer säkert gå kanon på söndag ändå :) det är ju lättare på tävling tycker jag för då får man automatiskt ett bättre flyt och bara "kör"!


elisa
PUBLICERAT: 2011-05-19, 21:32:41 | URL: http://ponnyysidan.devote.se

japp, jag har bilder :D


Jennifer
PUBLICERAT: 2011-05-19, 22:25:40 | URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/

sv: ahaaa...ja då var det en helt annan sak ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: