2011-05-16  23:02:05

Markarbetesträning


Markarbetade med Madam i dag och det gick verkligen super, det var ju faktiskt första gången jag "hoppade" henne och blott andra gången jag red henne, så jag är hur nöjd som helst. Efter förra gången kände jag verkligen att hon nog inte var nån häst för mig, men efter i dag... Åh, så go! Förstår verkligen vad det är som Heidi ser i den här lilla pärlan!

Vi var bara fyra (jag, Annie, Emma & Berit) som tränade i dag, så det var jätteskönt. Hon gick faktiskt mer eller mindre klockrent från första början och det kändes som om jag hittat knapparna rätt bra. Värmde upp med mycket hörnpasseringar (ruter), skänkelvikningar och andra sidvärtsrörelser vilket passar henne väldigt bra.

Värmde upp i galoppen över två små sockerbitshinder, skönt med en häst som tar tag i även sådana och inte bara springer. Sedan hoppade vi faktiskr bara en övning till, åt båda varv och kanske 4 gånger i varje varv. Skönt att verkligen finslipa övningar ibland, för det stämde bara mer och mer och sista vändan var helt klockren!

Problemen vi hade i början bestod av att man i princip bara behöver tänka på nästa hinder för att hon ska vända, så man fick vara väldigt noggrann med att rida ut vägarna osv, för det var ju tight som det var. I övrigt stämde allt bra i alla fall, vi fick mycket beröm och jag känner att jag verkligen trivs i sadeln på henne :-)


Heidi
PUBLICERAT: 2011-05-17, 15:16:50 | URL: http://lmochhb.blogg.se/

hon är världens bästa



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: