2011-05-15  22:09:50

Rolig vecka!

Jag ska faktiskt rida Appe hela 4 gånger denna veckan om det blir som jag planerat! Inte illa! :D

Måndag: Kanske rida Appe, vet inte vilken häst jag får. Ska rida i en senare grupp, för jag ska jobba ganska länge. Så jag vet inte vilken häst jag får, men det kan vara Appe! Karin är ju jämt så snäll, så hon kan vara det nu med tycker jag! Uteritt också kanske!

Tisdag: Inget stall...

Onsdag: Hoppträning med Appe!

Torsdag: Hjälpa till på clear rounden tror jag! Tänkte vara med, men hoppträning på onsdagen och tävling på söndag kanske blir för mycket för lille Appe, så jag avstår!

Fredag: Rida igenom Appe lite, göra han lite mjuk och fin så jag slipper det på söndag haha! Och så att han inte vilar två dagar innan tävlingen!

Lördag: Fixa broddhålen, städa och lägga strö i transporten (den är inte använd på ett halvår nu så, lite sketen kanske...), duscha Appe, packa alla grejer, putsa, fixa mat och hö.

Söndag: Tävla!!! :D

Hur gör ni när ni har fixat broddhålen? Broddpluppar funkar ju inte...
Jag brukar ta en svamp och riva sönder och krullar ihop den och sätter i hålet och så fluffar den upp sig!
Men finns det några andra smarta grejer tro?

Herkules kommer aldrig sluta förvåna mig över varför han aldrig river!?

Mina broddar är enorma också... Appe kommer ramla haha! Och så hoppar man fram på grus i Essunga, det är dåligt... För det känns obehagligt att hoppa med så stora broddar på grus (tycker jag). Så har man en gräsbana, borde man ha gräs på framhoppningen också!


Louise
PUBLICERAT: 2011-05-16, 12:01:07

Hittade sånna här i Börjes katalog. Vet inte än om de funkar, men man kan alltid prova:)

http://webshop.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/5597.jpg


alice
PUBLICERAT: 2011-05-16, 15:54:36 | URL: http://alicepaulin.blogg.se/

Jag använder små blindbroddar som ser ut typ som vanliga men är pyttepytte små! :)


erica
PUBLICERAT: 2011-05-16, 17:26:10

tips från en som rider mkt fälttävlan på gräs. Brodda alla hovar men med bara 2 traktbroddar på alla hovar. Om man broddar tårna tar de "stopp" när hästen landar och det är inte bra för hästens ben :D


Jennifer
PUBLICERAT: 2011-05-17, 12:25:59 | URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/

blindbrodd är ett alternativ.

vi brukar alltid fixa broddhålen kvällen innan. Sedan broddar vi på tävlingsplatsen dagen efter. Då har hon i princip bara stått inne i boxen och det är bara spån i hålen vilket går snabbt att ta ur.

Min kusin brukar lägga i bomull i hålen. Det funkar de me :)



varför använder du inte bara vanliga isbroddar? så länge man rider ponny tycker jag att det funkar bra. har aldrig halkat med isbroddar trots att det varit ösregn...


anna
PUBLICERAT: 2011-05-17, 16:30:21 | URL: http://www.ullevidsponnyer.n.nu

öronproppar:) Funkar att ha i broddhålen. Sen kan det vara bra att ha en pincett att ta ut öronpropparna med :) Och sen är det ju bra att ha boots när man rider med broddar:))



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: